دوشنبه 26 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا خندان، همسر نسرين ستوده :می گويند پرونده او را به دادگاه انقلاب فرستادند، کمپين بين المللی حقوق بشر

همسر نسرين ستوده به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که به دليل بی خبری از وضعيت همسرش وتماس نگرفتن وی از اينکه بتواند خبر آزارجسمی وشکنجه وی را که توسط برخی از سايت های اينترنتی منتشر شده بود تاييد وتکذيب کند ناتوان است.

رضاخندان همسر نسرين ستوده وکيل مدافع حقوق بشر که هم اکنون درزندان به سر می برد به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که همسرش در سلول انفرادی و در ايزوله خبری به سر می برد اگر چه به وکيل گفته شده است که تحقيقات پرونده وی به پايان رسيده است.وی به کمپين گفت که نمی تواند شايعات منبی بر شکنجه همسرش را به دليل در بيخبری بودن نسبت به وضعيت او تاييد يا تکذيب کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از گذشت چند روز از انتشار خبرهايی مبنی بر بدرفتاری و فشار روحی و جسمی بر نسرين ستوده در سايت های اينترنتی، همسر اين زندانی عقيدتی به کمپين گفت که صبح امروز (يک شنبه) بازپرس دادسرای اوين به نسيم غنوی ، وکيل اين حقوقدان و فعال حقوق بشر گفته است پرونده او به دادگاه انقلاب فرستاده شده است.

رضا خندان، همسر اين حقوقدان به کمپين گفت : «صبح امروز که خانم غنوی برای پيگيری پرونده همسرم به دادسرا می رود ، بازپرس پرونده به ايشان می گويد که مراحل بازجويی تمام شده و پرونده او به دادگاه فرستاده شده است . البته ۹ روز پيش هم گفته بودند که مرحله بازجويی و تحقيقات تمام شد ه اما چند روز پيش قبل از آنکه به رختخواب بروم خبر شکنجه خانم ستوده را از طريق سايت ها خواندم .»

همسر اين زندانی عقيدتی افزود :« موارد ديگری هم به وکيل خانم ستوده گفته شده است، ايشان قبلا مواردی را از جمله حق تماس تلفنی خانم ستوده پيگری کرده بودند که امروز به او گفته می شود چون خانم ستوده حاضر نبوده درحضور مامور با خانواده تماس بگيرد آنها هم صلاح ندانسته اند که اجازه تماس به او بدهند.»

رضا خندا ن با گفتن اينکه اگر پرونده به دادگاه فرستاده شده چرا به همسرش اجازه تماس نمی دهند گفت :« طبق قانون وقتی مراحل مرحله تحقيق و بازجويی تمام می شود و پرونده متهم به دادگاه برای صدور حکم فرستاده می شود متهم يا بايد آزاد شود و يا اگر در زندان می ماند بايد از حقوق عادی زندانی برخوردار شود در حاليکه برای نسرين ستوده نه حق ملاقات ونه تماس تلفنی قائل شده اند و همچنان در سلول انفرادی است.»

همسر اين حقوقدان با اشاره به اينکه هيچ خبری از همسرش ندارد و همين امر باعث مشکوک بودن حال او می شود ، گفت : «من نمی توانم خبر شکنجه را تاييد يا تکذيب کنم چون هيچ خبری از او ندارم . با وجود آنکه پس از اعلام اعتصاب همسرم در زندان ميزان فعاليت ها و رفت و آمدهای ما به قوه قضاييه و سازمان های مربوط به آن چند برابر شد اما متاسفانه هيچ خبری از او نتوانستيم به دست بياوريم . تنها راهی که می تواند ثابت کند او شکنجه شده است يا نه صحبت با خودش است ، اينکه با او حرف بزنيم و او بگويد که شکنجه شده يا نه.»

نسرين ستوده۱۳ شهريور و در پی دريافت احضاريه به دادسرای اوين مراجعه کرد و تاکنون تنها سه تماس تلفنی کوتاه با خانواده اش داشته است. علاوه برخانم ستوده دکترمحمدسيف زاده و محمدعلی دادخواه دو تن از ديگر وکلای کانون مدافعان حقوق بشر نيز به دادگاه احضار شده و درخصوص فعاليت های کانون مدافعان حقوق بشر مورد بازجويی قرار گرفته اند. هم اکنون محمداوليايی فر ديگر وکيل پرونده های زندانيان سياسی نيز در زندان به سر می برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016