سه شنبه 18 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال چهار عضو بازداشت شده دفتر تحکيم وحدت به زندان اوين، دانشجونيوز

صبح امروز ۴ عضو بازداشت شده دفتر تحکيم وحدت به زندان اوين منتقل شده اند.

به گزارش دانشجو نيوز علی قلی زاده، محسن برزگر، عليرضا کيانی و محمد حيدرزاده از اعضای دفتر تحکيم وحدت به زندان اوين منتقل شده اند. يک منبع آگاه در گفتگو با دانشجو نيوز اعلام کرد که دادستان بابل در پاسخ به خانواده های محسن برزگر و عليرضا کيانی علت دستگيری اين دو فعال دانشجوئی را شکايت مقامات قضائی در تهران اعلام کرده است. همچنين يک منبع مطلع از مشهد به نقل از خانواده علی قلی زاده اعلام کرد که وی در حال انتقال به زندان اوين می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که در چند روز اخير موج سرکوب و دستگيری اعضای فعال دفتر تحکيم وحدت از سوی وزارت اطلاعات کليد خورده است. چندی پيش سايت رجانيوز سايت حامی دولت پروژه تخريب و زمينه سازی برای برخورد با اعضای دفتر تحکيم وحدت را آغاز کرده بود. رجانيوز در گزارشی تحت عنوان «تحرک تيم مرتبط با منافقين برای احيای طيف علامه در پوشش جديد» و با تاکيد بر «غيرقانونی بودن» دفتر تحکيم وحدت اتهاماتی را متوجه فعالان دانشجويی کرد. اين گزارش بدون ارائه ی هرگونه مدرکی مدعی اثبات ارتباط دو عضو اين تشکل با «گروهک پژاک» و «گروهک منافقين» و دريافت کمک های بسيار از آن ها شده بود. اين سايت در ادامه اين گزارش، خبر از «فريب خوردن» تعدادی از «فعالين درجه چندم برخی دانشگاه ها [...] جهت ايجاد گروهک جديدی که منويات گروهگ تروريستی منافقين را در پوشش تشکلی دانشجويی به نام طيف علامه اجرا کند» داده بود.

اين گزارش رجانيوز زمينه ساز برخورد وزارت اطلاعات با فعالين دفتر تحکيم وحدت شده است. روز جمعه علی قلی زاده دبير انجمن اسلامی شاهرود در منزل پدريش در مشهد توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد، عليرضا کيانی دبير سياسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در بابلسر توسط چند نيروی ناشناس و مسلح دستگير شد، محسن برزگر پس از مراجعه به زندان متی کلای بابل و اتمام کاررفع نقص پرونده اش، پس از خروج از زندان متی کلا توسط يک خودروی نيروی انتظامی بازداشت شد، محمد حيدرزاده ديگر عضو دفتر تحکيم وحدت پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرکرد بازداشت شد.

روز گذشته پس از انتشار خبر بازداشت ۳ تن ديگر ازفعالين دفتر تحکيم وحدت روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت با انتشار بيانيه ای بازداشت اعضای فعال خود را محکوم کرده و دربخشی از بيانيه خاطرنشان کردند که:

" دفتر تحکيم وحدت ضمن محکوميت بازداشت آقايان علی قلی زاده، عليرضا کيانی، محسن برزگر و محمد حيدرزاده، خواستار آزادی اين فعالين دانشجويی و ساير دانشجويان در بند است. دفتر تحکيم وحدت همچون سابق مصمم و استوار به فعاليت و راه پر افتخار خود ادامه خواهد داد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016