یکشنبه 23 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام نکونام، معاون سابق دادستان کل کشور: در صورت اثبات جرم مهدی هاشمی برخورد دستگاه قضا با او شديد خواهد بود، فارس

خبرگزاری فارس: معاون سابق دادستان کل کشور با بيان اينکه در احکام اسلامی جزای مقامات عالی کشور در کار نيک يا بد مضاعف خواهد بود، تاکيد کرد: در صورت اثبات جرم مهدی هاشمی دستگاه قضائی با وی مانند افراد عادی برخورد نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمد ابراهيم نکونام از مقامات سابق قضايی کشور که اکنون ردای رياست کميسيون اصل ۹۰ مجلس را بر تن دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره بازگشت احتمالی مهدی هاشمی به کشور، اظهار داشت: ما بايد به دستگاه قضايی همانگونه که در گذشته اعتماد داشتيم، اعتماد داشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:‌ افکار عمومی و رسانه‌ها اتهاماتی را نسبت به مهدی‌ هاشمی مطرح کرده‌اند اما بايد اجازه دهيم وی به کشور برگردد و موارد اتهامی به او توسط دستگاه قضايی تفهيم شود.

مشاور سابق رئيس قوه قضائيه گفت: دلايل و اسناد مربوط به اتهامات مهدی هاشمی از سوی دادستان به قاضی ارائه و در مقابل وی نيز حق دفاع از خويش در مقابل اتهامات را خواهد داشت.

نکونام تصريح کرد: اگر قاضی در نهايت مهدی هاشمی را مجرم تشخيص دهد، قطعا انتظار از دستگاه قضايی اين است که قاطعانه با وی که منتسب به يکی از شخصيت‌های‌ مملکتی است، برخورد کند.

وی که معتقد است در صورت اثبات جرم مهدی هاشمی، دستگاه قضائی نبايد با او مانند افراد عادی جامعه برخورد کند و لازم است که مجازات سخت‌تر و بيشتری نسبت به ديگران درباره وی اعمال شود، اطمينان داد که در صورت اثبات جرم مهدی هاشمی دستگاه قضايی با عدالت بازی نخواهد کرد.

رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس در پاسخ به اين سؤال که آيا هاشمی رفسنجانی بودن می تواند مانع از محاکمه و اجرای حکم قضايی مهدی هاشمی شود، متذکر شد که "در احکام اسلامی انتساب به مقامات عالی کشور چه در کار نيک و چه در کار بد جزای مضاعف خواهد داشت و احدی از اين قاعده مستثنی نيست ".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016