یکشنبه 30 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه مهدی هاشمی به‌اژه‌ای، آفتاب

مهدی هاشمی با ارسال نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای؛ دادستان كل و سخنگوی قوه قضائیه، ضمن بیان اینكه؛ هر بار كه احتمال مراجعت اینجانب به كشور قوی شده است، شاهد اوج شانتاژها بوده‌ایم، نوشت: فضا را برای یك دادرسی معتبر، عادلانه، منصفانه و ترجیحاً علنی مناسب كنید و هر زمان كه لازم می‌بینند كه اینجانب در محكمه‌ای حاضر باشم، احضاریه‌ای در فرم قانونی توسط وكلای اینجانب ابلاغ كنند و من در وقت قانونی حضور خواهم داشت. چون مطمئنم یك دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد كرد و تهمت‌زنان رسوا خواهند شد.

به گزارش آفتاب، این نامه به شرح زیر است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحیم

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی‌اژه‌ای

با سلام
اظهارات مكرر مقامات قضائی و اطلاعاتی و شخص حضرت‌عالی به‌گونه‌ای به مردم اطلاع می‌دهد كه دستگاه قضائی احضاریه‌ای برای من فرستاده و اینجانب در وقت مقرر در دادگاه حضور نیافته‌ام؛ ولی لطفاً به نكات زیر توجه فرمایید:

1- مطمئناً جناب‌عالی و همكاران می‌دانید رسماً اعلام كرده‌ام علی‌رغم مسئولیت نظارت بر دانشگاه‌های آزاد خارج از كشور؛ مشغول تحصیل در دانشگاه آكسفورد هم هستم كه برای تهیه پایان‌نامه دكترایم می‌باشد، آماده حضور در محكمه می‌باشم و شرط‌‌های من را هم می‌دانید كه هیچ درخواست غیرقانونی در آن نیست.

مهمترین آنها دادگاه مستقل و مصون از تحمیل‌های نیروهای امنیتی است با همه حقوق دادگاه و متهم و نیز توجه به شكایات متهم.

2- خودتان می‌دانید كه احضاریه مورد اشاره شما همان‌گونه كه وكیل اینجانب اعلان كرده؛ قانونی صادر نشده، گویا فقط برای اعلان و انجام وظیفه بوده. زیرا در آن اسم متهم و اسم پدر غلط نوشته شده. اگر منظور شما احضار اینجانب بوده و ثانیاً اتهام ذكرنشده و ثالثاً احضاریه به شعبه‌ای بازپرسی در گلوبندگ صادر شده كه وجود ندارد.

3- در همین اثنا دو وكیل اینجانب بارها به وزارت اطلاعات احضار شده‌اند و با تهدید از آنها خواسته شده كه از وكالت اینجانب كناره‌گیری نمایند.

4- در تمام این دوره برخی رسانه‌ها و گروه‌های افراطی شناخته شده انبوه اتهامات و بدگویی‌ها را در سطح وسیع منتشر می‌كنند و دستگاه قضایی به شكایات اینجانب رسیدگی نمی‌كند و شما كه دادستان كل كشور هستید فقط مسئول دادستانی از مردم نیستید؛ بلكه وظیفه اساسی شما دادستانی برای مردم است. كافی است كه نگاهی به شایعات گوناگون كه ریشه در خواست همان ضابطان ... دارد؛ بیندازید و منصفانه نظر بدهید آیا در چنین فضا و شرایط برای قضات عادل و مستقل امكان یك حكم عادلانه وجود دارد؟ آیا دادستان كل كشور وظیفه‌ای برای سالم‌سازی فضای قضاوت برای متهمان ندارد؟

5- شما می‌دانید با ادعای همراهی دادستان‌های زیر دست خودتان، مأموران شبانه به دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یورش بردند و هر چه می‌خواستند؛ برده‌اند؛ بدون اینكه صورت‌جلسه‌ای به امضای متصدیان دفتر برسانند و دستگاه قضایی به درخواست‌های وكلای اینجانب برای دریافت لیست اموال و اسناد برده شده توجهی نمی‌كنند. انصاف بدهید آیا این اعمال منافی شرط عدالت و استقلال قضایی نیست؟

6- شما می‌دانید جمعی از شخصیت‌های این كشور به اتهام همكاری با اینجانب تحت بازداشت و ... قرار گرفتند و اعترافات نادرستی ... از آنها گرفته‌اند و در رسانه‌ها برخلاف قانون منتشر كردند و حاضر به جواب‌های من و وكلای من نشدند. با اینكه همه آنها مدعی پیروی رهبری انقلابند، به اخطارهای مهم ایشان در نمازجمعه و جاهای دیگر توجه و اعتنایی نمی‌كنند.

هر بار كه احتمال مراجعت اینجانب قوی شده است، شاهد اوج این شانتاژها بوده‌ایم و این خود نشان این است كه این جریان دستش خالی است و مایل به برقراری این محكمه نیست و بی‌شك هدف اینها شخص اینجانب نیست، بلكه هدف پدر مظلوم من است و خودشان می‌دانند كه آسیب این ظلم‌ها دامن انقلاب را هم می‌گیرد.

گویا این گروه اگر بتوانند به فكر عملی ساختن طنز تاریخی صنمّار هستند؛ ولی خداوند به آنها چنین مهلتی نخواهد داد. نمی‌دانم چگونه در تریبون نماز جمعه همراه تهدید نمایندگان از مطالبه اجرای قانون در مورد متهمان مورد بازداشت و تحقیق و محاكمه انتقاد می‌كنند! در حالی كه ... .

7- با همه اینها هر زمان كه لازم می‌بینند كه اینجانب در محكمه‌ای حاضر باشم، احضاریه‌ای در فرم قانونی توسط وكلای اینجانب ابلاغ كنند و من در وقت قانونی حضور خواهم داشت. چون مطمئنم یك دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد كرد و تهمت‌زنان رسوا خواهند شد.

8- البته انتظار شخص اینجانب این است كه جلوی این شانتاژها را بگیرید و فضا را برای یك دادرسی معتبر، عادلانه، منصفانه و ترجیحاً علنی مناسب كنید. البته این تقاضا فقط برای شخص خودم نیست؛ بلكه انتظار همه دوستان انقلاب این است كه برای تمام شاكیان و متهمان چنین فضایی در محاكم جمهوری اسلامی وجود داشته باشد كه متأسفانه هم اكنون نیست و شما خودت بیشتر از من سرنوشت امثال آقایان كرمی، رجبی، قبادی؛ آقایاری و نوری‌زاد را می‌دانید.

9- من در این نامه وقت شما را درباره خدمات خود و خانواده‌ام به انقلاب نمی‌گیرم وگرنه از حضور در نقاط خطرناك جبهه و جانباز شیمیایی شدن و تأسیس صنایع استراتژیك دریایی و پایه‌گذاری برنامه مهم بهینه‌سازی و پارس جنوبی و عسلویه و غیره مطالب زیادی دارم كه در موقع خود مطرح خواهد شد. همین قدر بدانید كه از زمانی كه چشم باز كرده‌ایم تا امروز در معرض آسیب‌های ناشی از مبارزات خانواده و آثار تصمیمات دشمن‌شكن بوده‌ایم و خداوند را بر این همه نعمت شكر می‌كنیم.

ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا
مهدی هاشمی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016