دوشنبه 1 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمۀ سه آمريکائی در هفدهم بهمن برگزار می شود، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - محاکمۀ سه شهروند آمريکائی دستگير شده در مناطق مرزی ايران با کردستان عراق در روز ١٧ بهمن (٦ فوريه) برگزار خواهد شد.
اين سه شهروند آمريکائی در ١٣ ژوئیۀ سال ٢٠٠٩ دستگير و به تهران منتقل شدند. آمريکا آنان را کوهنوردانی می داند که اشتباهاً وارد خاک ايران شده اند اما جمهوری اسلامی ايران بر اين باور است که سه آمريکائی برای جاسوسی به طور غير قانونی وارد خاک ايران شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسعود شفيعی، وکيل مدافع سه آمريکائی، در گفتگوئی با خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام تاريخ محاکمه افزود اتهام موکلان او کماکان "ورود غير قانونی" و "جاسوسی" است.
خانم "سارا شورد"* ، يکی از اين آمريکائيان در روز ١٤سپتامبر سال جاری با سپردن يک وثيقۀ ٥٠٠ ميليون تومانی از زندان آزاد شد و به آمريکا بازگشت.
"جوش فتال"* و "شين بوئر"* کماکان در زندان اوين به سر می برند.
مسعود شفيعی تأکيد کرد که قوۀ قضائیۀ جمهوری اسلامی ايران وی را رسماً و کتباً از تاريخ برگزاری اين محاکمه آگاه ساخته است.
آمريکا بارها ضمن رد اتهام جاسوسی و تأکيد بر اين که اين سه تن برای دولت کار نمی کرده اند، خواستار آزادی بدون قيد و شرط آنان شده است. سه آمريکائی نيز به نوبۀ خود گفته اند که راه را گم کرده و سهواً وارد خاک ايران شده اند.
پيشتر اعلام شده بود که محاکمۀ اين سه آمريکائی در روز ١٥ آبان (٦ نوامبر) برگزار می شود.
مسعود شفيعی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در مورد تاريخ جديد محاکمه گفت از اين تأخير طولانی خوشحال نبوده و احساس یأس می کند. وکيل مدافع اين سه آمريکائی افزود هيچ توجيهی برای ادامۀ بازداشت دو موکل او وجود ندارد.
وکيل مدافع "جوش فتال" و "شين بوئر" گفت ديروز (يکشنبه) از قاضی مسئول پرونده درخواست کرده است به او اجازه داده شود بار ديگر يا موکلانش ديدار کند و هم اکنون در انتظار پاسخ قاضی است. وکيل دو آمريکائی يادآور شد که پس از آزادی خانم "سارا شورد" ديگر با مکلان خود ديداری نداشته است.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران اخيراً اعلام کرده است که اگر خانم "سارا شورد" برای حضور در دادگاه به ايران بازنگردد وثيقۀ او ضبط خواهد شد.
خبرگزاری فرانسه در پايان گزارشی که به اين موضوع اختصاص داده است می نويسد بازداشت اين سه آمريکائی ميان مسئولان جمهوری اسلامی ايران اختلافاتی را به وجود آورده است. به زعم اين خبرگزاری دولت ايران خواهان کم اهميت جلوه دادن ماجرا و آزاد کردن دو آمريکائی در بند است حال آن قوۀ قضائيه در اين مورد سختگيرانه عمل کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016