سه شنبه 2 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: با مردم درباره جزييات هدفمندکردن يارانه‌ها صحبت می‌کنم، ايسنا

رييس‌جمهور گفت: اگر قدرت‌های شيطانی دست به دست هم دهند نمی‌توانند در مسير پرشتاب پيشرفت ايران خللی ايجاد کنند. البته شيطنت می‌کنند اما تدبير و همت ملت ما کاخ‌های توطئه‌گران را بر سرشان خراب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم زنجان در ورزشگاه کارگران اين شهر درباره‌ زنجان گفت: مردم اين ديار وارث تمدن و فرهنگ متعالی انسانی و الهی هستند. تاريخ طولانی اين ديار از اصالت، سخت‌کوشی، استعدادهای شگرف و مجاهدت‌های تاريخ‌ساز اين ديار گواهی می‌دهد. زنجان سرزمين ايمان، تلاش و فداکاری است و مهد انسان‌های پاک، صبور و نجيب است و به لطف خدا همدلی، محبت و برادری مردم زنجان يک الگو و نمونه است. رشادت‌های مردم اين ديار در مسير ولايت در طول تاريخ و در دوره انقلاب و دفاع مقدس تا امروز نشان از ايمان و اعتقاد به اين مردم به آرمان‌های الهی و ارزش‌های اسلام ناب دارد. اين ديار، ديار همت‌های بلند، ايمان‌های زلال، قلب‌های مهربان و دستان پربرکت است. مردم زنجان همواره برای ملت ايران و آرمان‌های آن مفيد و سرشار از برکت بوده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور در ادامه با تبريک عيد غدير خم گفت: مهم‌ترين هديه خدا به بشريت، امامت و ولايت است و هيچ نعمتی بالاتر از ولايت و امامت برای جامعه بشری وجود ندارد. خداوند از انسان خواسته است تا اسماء و صفات الهی را در خود متجلی کند و حلقه اتصال و ارتباط خود با انسان و عالم هستی را از طريق امامت و ولايت قرار داده است و هرکس می‌خواهد عالم و حکيم خدايی باشد، بايد اين مسير را طی کند.

وی گفت: پيام ملت ايران امروز همين پيام و فرياد برای جامعه‌ بشری است که همانا ساختن دنيايی سرشار از زيبايی‌ها می‌باشد.

احمدی‌نژاد با اشاره به دوری دنيای امروز از راه پيامبران گفت: ببينيد امروز قدرتمندان که از راه پيامبران دور شده‌اند دنيا را به کجا کشيده‌اند. ظلم و دوستی را قانونی کرده‌اند، فساد و تجاوز و اشغالگری را قانونی کرده‌اند، تحقير و سرکوب و از بين بردن کرامت و شخصيت ملت‌ها را قانونی کرده‌اند و با گستاخی و قلدری همه‌ زشتی‌های زندگی خود را به نام قانون بين‌المللی می‌خواهند به ملت‌های جهان تحميل کنند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که دزدی‌های سازمان‌يافته از جيب ملت‌ها را می‌بينيد، با اشاره به برداشت ۶۰۰ ميليارد دلاری دولت آمريکا از بانک مرکزی خود گفت: از طريق بانک مرکزی خود يا از خزانه‌داری کل می‌خواهند ۶۰۰ ميليارد دلار يا هزار ميليارد دلار را به صورت غيرقانونی و بدون پشتوانه چاپ کنند و در ازای آن پول واقعی ملت‌ها و ثروت مردم را بردارند.

وی با تاکيد بر بازگشت به راه انبياء گفت: راه نجات بشريت، بازگشت به راه انبياء و دل دادن به امام است. در عيد غدير بايد دل‌ها و انديشه‌های بشر را به سمت امام هدايت کنيم و تنها راه نجات، تبعيت از امام است. من به شما بشارت می‌دهم که دوره‌ محروميت‌ها و بی‌عدالتی‌ها رو به پايان است و دوره‌ تجاوز و اشغالگری در حال به پايان رسيدن است. دل‌های جهانيان در حال چرخش است. دل‌ها و انديشه‌های مردم به سمت امام در حال چرخش می‌باشد و قدرت‌های باطل در حال اضمحلال هستند و مشکلات آن‌ها لاينحل مانده و به بن‌بست رسيده‌اند.

رييس‌جمهور ادامه داد: قيام‌ها و مجاهدت‌های شما در حال ثمر دادن است و انديشه حکومت جهانی تحت سايه امام و انسان کامل در حال جهانی شدن است. خوشا به حال شما و پدرانتان و فرزندانتان که مردم را به کرامت و انسانيت دعوت کرديد که همان دعوت الهی است و قدرتمندان دنيا بدانند که اگر به اين دعوت الهی پاسخ مثبت ندهند به زودی زود از اريکه قدرت به حضيض ذلت کشيده خواهند شد.

احمدی‌نژاد گفت: امروز ملت ايران ملتی مومن، متحد و انقلابی است که نمونه آن را می‌توان در مردم زنجان ديد. زنجان پايتخت شور و شعور حسينی است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: اگر قدرت‌های شيطانی دست به دست هم دهند نمی‌توانند در مسير پرشتاب پيشرفت ايران خللی ايجاد کنند. آن‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند برای ما مشکلی ايجاد کنند. البته شيطنت می‌کنند اما تدبير و همت ملت ما کاخ‌های توطئه‌گران را بر سرشان خراب خواهد کرد.

رييس‌جمهور تصريح کرد: ايران بايد آباد شود و بايد ظرف چند سال آينده به جايی برسيم که حتی يک فقير در ايران پيدا نشود. حتی يک فاقد مسکن هم نباشد. حتی يک جوان هم نباشد که نتواند شغل شرافتمندانه برای خود انتخاب کند و اين اهداف تحقق‌يافتنی است و در سايه‌ عشق به امامت و عدالت می‌توان به اين اهداف رسيد.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به طرح هدفمند کردن يارانه‌ها گفت: اين طرح در خدمت پيشرفت و شکوفايی استعدادها و عدالت و بهره‌وری بهتر است و تقريبا مراحل آخر خود را طی می‌کند. ۸۵ الی ۹۰ درصد اين طرح انجام شده و يک يا حسين و يا علی ديگر گام برداريم می‌توانيم پرچم عزت ملت ايران را بر قله‌های اقتصادی برافرازيم. رقمی که دولت به حساب مردم ريخته است علی‌الحساب است و بايد همکاری کنيم در مصرف انرژی اعم از گاز، برق، بنزين، گازوئيل و آب صرفه‌جويی کنيم و هر مقداری که صرفه‌جويی شود قريب به اتفاق آن به حساب مردم بازگردانده می‌شود.

وی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: رسانه‌های بيگانه و برخی سردمداران آن‌ها می‌گويند که اين طرح خطرناک است. ما ايران را تحريم کرده‌ايم و بايد وضع اقتصادی مردم خراب شود، اين طرح مال زمانی است که اقتصاد شکوفاست. اما آن‌ها بايد بدانند حرکت ملت ايران و اقتصاد ملت ما در حال شکوفايی است. اين طرح صد در صد به نفع مردم است. آن‌ها نمی‌خواهند ما پيشرفت کنيم و می‌دانند که با اجرای اين طرح گام‌های ايران به سوی پيشرفت ۱۰۰ برابر می‌شود. به خاطر همين عليه اين طرح تبليغ و تحريک می‌کنند. در آينده‌ای نزديک جزييات کامل اين برنامه را در تلويزيون به مردم خواهم گفت.

احمدی‌نژاد تاکيد کرد: اين طرح به نفع عدالت است و اجرای عدالت هم به نفع همگان است. بايد همدل و محکم بايستيم. سخنگوی طرح هدفمند کردن يارانه‌ها همه مسائل را خواهد گفت. هيچ اتفاق بدی در راه نيست و همه لطف و برکت است. طرح تحول اقتصادی اجرا می‌شود که بخشی از آن هدفمند کردن يارانه‌ها است. پس از آن به سراغ بانک و بيمه و ... می‌رويم. يقين دارم ملت ما خواهد توانست با همدلی و وحدت همه‌ گام‌های بلند را به سوی قله‌های پيشرفت بردارد و دشمن را از توطئه و دست‌اندازی مايوس کند.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به استان زنجان گفت: زنجان سرشار از استعدادهای فرهنگی و مادی است. ۵۵۰ طرح در اين استان از ابتدای دولت نهم تاکنون اجرا شده يا در حال اجراست. زنجان از سفر اول تا سفر دوم پيشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. از جمله هفت شهرک صنعتی ساخته شده است.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که برای توسعه صنعت گردشگری در اين استان دولت ۵۰ ميليارد تومان در نظر گرفته است، گفت: استان زنجان بايد به صدر استان‌های پيشرفته کشور برسد. همدلی، وحدت و کار و تدبير بين مسوولين وجود دارد و دولت با همه‌ وجود کار کردن برای مردم زنجان را افتخار خود می‌داند. زنجان بخشی از هويت ملت ما و حاصل مجاهدت‌های چند صد ساله گذشته اين مردم است. بخشی از فرهنگ و اعتقادات ناب ما مرهون اين مردم است. اين مردم در همه صحنه‌ها بوده‌اند و خدمت‌های بزرگی به ملت ايران کرده‌اند.

وی در پايان از مردم زنجان به خاطر اين‌که به او در دور دوم رای داده‌اند تشکر کرد و هم‌چنين از حماسه امروزشان در استقبال از دولت سپاسگزاری کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016