سه شنبه 25 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات بيشتر از نامه ‌پاپ به احمدی‌نژاد، دويچه وله

پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک‌های جهانپاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک‌های جهان در پاسخی که اخيرا به نامه‌ی محمود احمدی‌نژاد داده بود، وی را به رعايت منزلت انسانی و آزادی دين فراخوانده بود. جزئيات بيشتری از اين نامه منتشر شده است.

در نامه‌‌ی پاپ که از طرف واتيکان منتشر شده، رهبر کاتوليک‌های جهان به رئيس‌جمهوری اسلامی ايران نوشته است که اعتلای منزلت انسان، زمينه‌ای پايدار برای صلح فراهم می‌کند. بنديکت شانزدهم در اين نامه خواهان تشکيل کميسيونی دوجانبه برای بررسی موقعيت حقوقی کليسای کاتوليک در ايران شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين نامه همچنين خاطر نشان شده که در بعضی از کشورهای خاورميانه، مسيحيان مورد تبعيض و خشونت واقع می‌شوند. اين آزادی از آنان سلب شده که مطابق اعتقادات خود زندگی و اين اعتقادات را علنا اعلام کنند.

رهبر کاتوليک‌های جهان، در نامه‌ی خود همچنين مناسبات ميان واتيکان و جمهوری اسلامی ايران را «صميمانه» خوانده و گفته چنين مناسباتی ميان کليسای محلی و مقامات ايران نيز وجود دارد. در اين نامه همچنين آمده که کاتوليک‌ها در ايران تلاش می‌کنند با ديگر شهروندان همکاری کنند تا در رفاه عمومی جامعه سهمی داشته باشند. به گفته‌ی پاپ، گفت‌وگو ميان اديان و فرهنگ‌ها، پيش‌شرط بنيادين صلح است.

کاردينال ژان لويی توران، رئيس شورای پاپی برای گفت‌وگو ميان اديان، پاسخ پاپ به نامه‌ی احمدی‌نژاد را در تاريخ نهم نوامبر (۱۸ آبان) در تهران به رئيس‌جمهوری ايران داده است. اوايل اکتبر، رضا رحيمی، معاون احمدی‌نژاد، در حاشيه‌ی ديداری از واتيکان، نامه‌ی رئيس‌جمهوری ايران را به واتيکان تحويل داده بود.

اين خبر را سايت محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده و از قول وی آورده بود که رئيس‌جمهوری ايران نامه‌ی خود را برای قدردانی از پاپ به خاطر محکوم کردن قرآن‌سوزی در ايالات متحده‌ی آمريکا به وی نوشته است. احمدی‌نژاد در اين نامه همچنين آمادگی جمهوری اسلامی را برای همکاری در پيکار عليه سکولاريسم، اسلام‌هراسی و تضعيف خانواده اعلام کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016