سه شنبه 2 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وخامت حال محمد اوليايی فرد و عدم رسيدگی به وضعيت او، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - با وجود گذشت بيش از هفت ماه از بازداشت محمد اوليايی فرد، حقوقدان و وکيل پايه يک دادگستری، مسئولين قضايی از اعطای مرخصی به اين وکيل فعال حقوق بشر امتناع می ورزند.

بنا به گزارشات رسيده از زندان اوين، وخامت حال محمد اوليايی فرد به حدی است که بيش از دو ماه است به طور مرتب بين بند ۳۵۰ زندان اوين وبهداری اين زندان در رفت و آمد است. بنا به گفته پزشکان احتمال ابتلای اين وکيل دربند به سرطان خون غيرممکن است اما به احتمال زياد وی به سرطان غدد لنفاوی مبتلا گشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از حدود دو هفته گذشته مسئولين بهداری زندان اوين به اوليايی فرد اطلاع داده اند که به خاطر بالا رفتن هزينه های درمانی وی امکان تداوم رسيدگی به وضعيتش وجود ندارد و وی بايد ادامه ی درمانش را در بيمارستانی مجهز و خارج از زندان پيگيری کند اما دادستان تهران کماکان از موافقت با مرخصی اين وکيل زندانی سر باز می زند. اين درحالی ست که جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، در ديدار دوهفته پيشش با نسرين ستوده و محمد اوليايی فرد، به اين دو وکيل زندانی قول رسيدگی سريع و مساعد به درخواست هايشان را داده بود.

اين در حالی است که خانواده ی آقای اوليايی فرد نيز همچون ساير زندانيان سياسی در خصوص اطلاع رسانی در مورد پرونده و شرايط ايشان تحت فشار قرار دارند.

محمد اوليايی فرد که وکالت بسياری از فعالان سياسی و مدنی از جمله، حشمت الله طبرزدی، بهروز جاويد تهرانی، مهديه گلرو، شبنم مددزاده، پيمان عارف، مجيد دری، ابوالفضل عابدينی، کوروش زعيم و همچنين بسياری از کودکان محکوم به اعدام را بر عهده داشت از ارديبهشت ماه گذشته پس از جلسه ای که با رياست دادگاه انقلاب تهران در دفتر وی داشت، در راهروی دادگاه انقلاب تهران، به بهانه ی گذراندن محکوميت يک ساله اش به اتهام تبليغ عليه نظام بازداشت شد. اگرچه تا به اين لحظه، حتی رای دادگاه بدوی به اوليايی فرد و هيچ يک از وکلايش، عبدالفتاح سلطانی، هوشنگ پوربابايی و نسرين ستوده ابلاغ نشده است. از همين رو پس از بازداشت غير قانونی اين وکيل دادگستری حق دادخواهی و اعاده ی تجديد نظر نيز که تاکنون به تمامی زندانيان داده شده است، نيز از وی سلب شد.

از شهريور ماه جاری و پس از بازداشت نسرين ستوده، ديگر وکيل مدافع حقوق بشر، فشارها بر وکلای دادگستری مدافع حقوق بشر فزونی يافته است. به جز نسرين ستوده که روز سوم آذرماه برای دومين بار در دادگاه حاضر خواهد شد، جهانگير محموديان نژاد وکيل دادگستری در اصفهان اخيرا توسط دادگاه ويژه روحانيت در اصفهان به ۱۰۰ روز حبس محکوم شده و محمد سيف زاده از بنيانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۹ سال حبس و ده سال محروميت از وکالت محکوم گرديده است. از ديگر سو خليل بهراميان که وکالت بسياری از فعالين مدنی کرد از جمله اعدام شدگان ارديبهشت سال گذشته، فرزاد کمانگر و شيرين علم هولی را بر عهده داشته است، در تاريخ ۱۷ آذر ماه به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام محاکمه خواهد شد. تعداد ديگری از وکلای زندانيان سياسی از جمله گيتی پورفاضل نيز در روزهای اخير به دادگاه انقلاب احضار شده اند. اين در حالی است که هم اکنون بيش از پنج وکيل پايه يک دادگستری در ايران در زندان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016