شنبه 6 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه مشترک مجمع زنان اصلاح طلب و کميسيون و شاخه زنان جبهه مشارکت: توان زنان ورزشکار ايران بيش از اينهاست، کلمه

- چرا مسئولان دولتی در برابر “خشونت عليه زنان” پاسخگو نيستند؟

مجمع زنان اصلاح طلب و کميسيون و شاخه زنان جبهه مشارکت ايران اسلامی با صدور بيانيه مشترکی، از موفقيت‌های زنان ورزشکار ايران و کسب مدال های رنگين توسط آنها در بازی های آسيايی تقدير کردند و در عين حال از اينکه با وجود ظرفيت و توان حضور در عرصه های قهرمانی برای زنان ايرانی، اين موضوع در شرايط فعلی به “هدفی دور از دسترس” تبديل شده و “کسب مقام قهرمانی در بازی های منطقه ای و بين المللی بسيار دور از انتظار است” انتقاد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، اين بيانيه همچنين با اشاره به روز جهانی منع خشونت عليه زنان، از اينکه دولت های نهم و دهم به جای توجه به موضوع خشونت عليه زنان، به انکار آن می‌پردازند و تلاش های در جريان در دوره اصلاحات در اين باره را نيز نديده گرفته‌اند، به شدت انتقاد شده است.

متن بيانيه مشترک کميسيون و شاخه زنان جبهه مشارکت ايران اسلامی و مجمع زنان اصلاح طلب در تقدير از زنان مدال‌آور و تقبيح خشونت عليه زنان بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

سال هاست که روز ۲۵ نوامبر، پس از آن حادثه خون بار قتل خواهران ميرابل توسط سازمان امنيت جمهوری دومينيکن به دليل فعاليت های سياسی ضد ديکتاتوری اين دو خواهر، روز منع خشونت عليه زنان نام گذاری شده است.

سال هاست که حکومت ها و مردم کشورهای جهان، در اين روز گزارش اقدامات خود را برای رفع خشونت و منع آن می دهند و به اين ترتيب مخالفت خود را با اين امر قبيح به ديگران نشان می دهند.

در کشور ما نيز در دوره اصلاحات اقداماتی جدی و عميق برای امحاء خشونت عليه زنان صورت گرفت که مبتنی بر مطالعات و پژوهش های علمی بود. اما متاسفانه در دولت نهم و متعاقب آن دولت دهم نه تنها آن اقدامات مؤثر پی گرفته نشد، بلکه وجود خشونت به کلی انکار شد و با پاک کردن صورت مسئله، مسئولين دولتی خيال خود را بابت پاسخ گويی در اين زمينه راحت کردند.

امروزه در کشور ما خشونت های گسترده عليه زنان در محيط عمومی و خصوصی غيرقابل انکار است و جای تأسف دارد که آگاهی مردم از اين مهم متأسفانه به دليل غفلت مسئولين، کمکی به امحاء آن ننموده است.

مجمع زنان اصلاح طلب و کميسيون و شاخه زنان حزب مشارکت، ضمن محکوم کردن هرگونه خشونت فيزيکی، کلامی، عاطفی و روانی عليه زنان در خانه و اجتماع، مسئولين را برای گسترش خشونت در ابعاد مختلف آن، مسئول و پاسخ گو می داند.
و نيز علی رغم شرايط موجود حاکم بر کشور، پيروزی های زنان ايرانی را در بازی های آسيايی در رشته های مختلف ووشو، تيراندازی، تکواندو، کبدی،کاراته و قايق رانی که منجر به دريافت مدال طلا توسط خانم خديجه آزادپور و مدال های نقره و برنز توسط ديگر زنان ورزشکار سخت کوش ايرانی شده است، قدر می نهد.

بی ترديد توان و قابليت زنان ايرانی در همه عرصه ها و ميادين فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سياسی، هنری و ورزشی بسيار فراتر از جلوه های اندکی از موفقيت ها در اين زمينه هاست و همه آن چه امروز به عنوان کاميابی و توفيق در اين عرصه ها به دست می آيد، تنها مشتی از بيکران توفيقاتی است که در صورت مهيا بودن زمينه فعاليت و سياست گذاری ها و برنامه ريزی های درست و حتی دست کم مانع ايجاد نکردن و مزاحمت فراهم نکردن به وجوه و اشکال مختلف، حاصل خواهد شد.

چه کسی است که نداند حضور در ميدان های ورزش قهرمانی برای زنان ايرانی در شرايط موجود کشورمان، هدفی دور از دسترس و کسب مقام قهرمانی در بازی های منطقه ای و بين المللی بسيار دور از انتظار است و اين در حالی است که بالقوه اين توان و ظرفيت در رشته های مختلف ورزشی در ميان زنان ورزشکار وجود دارد، مشروط بر آن که عزمی برای کسب اين مقام ها توسط زنان وجود داشته باشد.

کميسيون و شاخه زنان حزب مشارکت و مجمع زنان اصلاح طلب، موفقيت های کسب شده توسط زنان ورزشکار ساعی و کوشای ايران را به ايشان، جامعه زنان و نيز ملت قدرشناس ايران تبريک می گويد و اميدوار است که روز به روز موانع و مشکلات پيش روی عزيزان ورزشکار کمتر و تبعيض های موجود مرتفع گردد تا هرگز جنسيت مانعی برای کسب موفقيت در هيچ زمينه ای و از جمله عرصه ورزش تلقی نگردد و فشارهای روانی موجود نيز موجب نااميدی و ممانعت از استمرار سخت کوشی های آنان و شکوفايی شان در رشته های مختلف ورزش قهرمانی نباشد.

مجمع زنان اصلاح طلب
و کميسيون و شاخه زنان جبهه مشارکت ايران اسلامی

۶/۹/۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016