یکشنبه 7 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت وخيم جسمی محمدصديق کبودوند در زندان، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
محمدصديق کبودوند برای بار دوم طی دو ماه گذشته در اثر فشار مغزی و عصبی دچار بی‌هوشی شد.

محمد صديق‌کبودوند، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در ساعت سه بامداد روز جمعه ۲۸ آبان ماه بر اثر فشار مغزی و عصبی و قطع تنفس دچار بی هوشی شد که پس از به هوش آمدن با نابينايی موقتی و از کار افتادن قسمتی از مغز توام با فشار سنگين و درد غيرقابل بيان و تعريق سرد، بی حسی و فلج شدن بخشی از بدن روبرو شد که پس از نيم ساعت وضعيت ايشان به طور نسبی به حال عادی برگشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان حقوق بشر کردستان در اين زمينه گزارش داده است که ناظرين بند پس از اطلاع جهت معاينات لازم و احتمال اينکه فشار شديد مغزی و عصبی، سکته مغزی بوده باشد افسر نگهبانی را در جريان قرار داده و آمبولانس وی را به درمانگاه زندان منتقل کرده است ولی در درمانگاه متاسفانه نه تنها مورد رسيدگی و بررسی لازم پزشکی قرار نگرفت بلکه با رفتار زننده و اهانت‌آميز نگهبان و کادر غيرپزشکی درمانگاه روبه‌رو می شود.


وی پس از معاينه سرپايی به بند بازگردانيده می‌شود. شايان ذکر است پيش از اين نيز افرادی چون «الف- ق» که چنين شرايطی داشت به دليل بی توجهی مسئولان درمانگاه در زندان جان سپرد.از اين رو خانواده کبودوند هرگونه اتفاق بعدی و عواقب ناگوار احتمالی برای کبودوند را متوجه مسئولان درمانگاه زندان می دانند.

محمد صديق کبودوند از تاريخ ۱۰ تير ماه ۱۳۸۶ بازداشت شده و به ۱۱ سال زندان محکوم شده است، وی عليرغم داشتن بيماری تاکنون نتوانسته است از حق استفاده از مرخصی استفاده کند. وی در بند ۳۵۰ زندان اوين نگهداری می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016