چهارشنبه 10 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالله شهبازی بازداشت شد، بی بی سی

عبدالله شهبازی، پژوهشگر تاريخ ساکن شيراز که اخيرا به دليل انتشار کتابی اينترنتی در مورد زمين‌خواری در استان فارس به تحمل يک سال و نيم زندان محکوم شده بود، بازداشت شد.

او خود در ساعت ۶:۳۱ عصر امروز چهارشنبه ۱۰ آذر (اول دسامبر) در وبسايت خود نوشت که دستگير شده است.

يکی از بستگان آقای شهبازی بازداشت او را تأييد کرد و گفت که او احتمالا در آخرين لحظه های پيش از بازداشت، عبارت "دستگيرم کردند" را روی وبسايت خود منتشر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای شهبازی يک ساعت پيش از بازداشت در يادداشت ديگری نوشته بود که مأموران نيروی انتظامی خانه او را تفتيش کرده اند و بعضی از وسايل شخصی او را با خود برده اند.

به نوشته آقای شهبازی، اين مأموران حکم محکوميت اخير او را همراه داشته اند.

آقای شهبازی اخيرا به دليل انتشار کتاب اينترنتی "زمين و انباشت ثروت: تکوين اليگارشی جديد در ايران امروز" و بنا بر شکايت عبدالعلی جعفری، فرمانده پيشين سپاه ناحيه مقاومت فارس و فرمانده پيشين سپاه حفاظت انصار المهدی، ابراهيم عزيزی، فرمانده پيشين بسيج و فرماندار سابق شيراز و چند شخص ديگر که در کتاب مذکور به زمين خواری و فساد متهم شده بودند، به تحمل يک سال و نيم زندان محکوم شد.

کتاب "زمين و انباشت ثروت" در فروردين ماه سال ۱۳۸۷ در وبسايت آقای شهبازی منتشر شد و جنجال های زيادی به دنبال داشت.

آقای شهبازی می گويد که برکناری آقای جعفری از فرماندهی سپاه انصار المهدی و کناره گيری محی الدين حائری شيرازی، امام جمعه پيشين شيراز، بر اثر افشاگری های اين کتاب بوده است.

او در دفاعياتش در دادگاه اعلام کرده بود که بخش عمده اسناد و مدارک استفاده شده در کتاب را داوود احمدی نژاد، برادر رئيس جمهوری ايران و رئيس وقت بازرسی ويژه رياست جمهوری در اختيار او قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016