پنجشنبه 11 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم زندان عليه رضا رخشان را محکوم می کنيم، اطلاعيه اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران

بنا بر گزارش سنديکای کارگران شرکت نيشکر هفت تپه، رضا رخشان رئيس هيات مديره اين سنديکا توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجديد نظر اهواز به اتهام "نشر اکاذيب" به ۶ ماه زندان محکوم گرديد. اين حکم ضد کارگری و ضد انسانی در حالی صادر شد که پيش از آن رضا رخشان در دادگاه بدوی از اتهام نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی تبرئه شده و با وثيقه ۳۰ ميليون تومانی آزاد شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا رخشان دومين رئيس هيات مديره سنديکای کارگران شرکت نيشکر هفت تپه است که در کمتر از يک سال به زندان محکوم می شوند . پيش از او علی نجاتی، رئيس پيشين هيئت مديره سنديکا، بيش از شش ماه حبس گرديده بود. بعلاوه اعضای ديگر هيات مديره، فريدون نيکو فرد، قربان عليپور، محمد حيدری مهر و جليل احمدی به جرم فعاليت های کارگری هر کدام ۶ ماه در زندان بسر برد اند .
حکم زندان عليه رضا رخشان در حالی صادر می شود که رژيم ضد کارگری جمهوری اسلامی در ماه های اخير بر شدت سرکوب خود عليه فعالين کارگری افزوده است . تنها در عرض دو ماه گذشته، تعداد زيادی از فعالين کارگری مورد اذيت و آزار، ضرب و شتم و تهديد قرار گرفته و چندين نفر از آنان توسط دادگاه های رژيم به زندان محکوم شده اند. سرکوب کارگران و فعالين کارگری بيش از آنکه نشانه قدرت و تسلط رژيم به اوضاع باشد، نشانه ترس اين حکومت از اوج گيری اعتراضات کارگری به ويژه در زمان اجرای طرح ضد کارگری و فلاکت بار قطع يارانه ها است.
اتحاد بين الملی در حمايت از کارگران در ايران حکم زندان عليه رضا رخشان را شديدا محکوم می کند و همبستگی و حمايت خود را با سنديکای کارگران شرکت نيشکر هفت تپه اعلام می دارد و به نوبه خود بر عليه حکم صادره عليه رضا رخشان و ديگر فعالين کارگری نهايت تلاش خود را بعمل خواهد اورد.

در اکسيونهای پشتيبانی از کارگران ايران شرکت کنيم و از حمايت همه جانبه از فعالين و تشکلات مستقل کارگری در ايران دريغ نورزيم!

اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران
info@workers-iran.org
http://www.etehadbinalmelali.com
۱۰ آذر ۱۳۸۹، برابر با اول دسامبر ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016