شنبه 22 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک‌ونيم ميليون کارگر خباز از حقوق خود محرومند، ايلنا

با وجود آنکه کارگران خباز از پيش از طلوع آفتاب تا پاسی از شب در پای کوره آتش به خدمت‌رسانی مشغولند اما خود از دريافت حداقل دستمزد و مزايای قانون سخت و زيان‌آور محرومند.
آفتاب: کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران نانوايی‌های ايران در نامه‌ای از رياست جمهوری خواستار اجرای مصوبه دستمزدهای سال ۸۹ وزارت کار و امور اجتماعی و بهر‌مندی از مزايای قانون بازنشستگی مشاغال سخت و زيان‌آور شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در نامه اين کانون کارگری آمده است: کارگران خباز يکی از اقشار زحمت‌کش جامعه ايران هستند که قبل از طلوع تا بعد از غروب آفتاب در پای کوره‌های آتش مشغول خدمت‌رسانی به ملت شريف ايران هستند با اين حال خود از مزايا و حقوق قانونی متعلق به کارگران محروم هستند.

در ادامه اين نامه آمده استکم با و جود گذشت نيمی از سال ۸۹ هنوز مصوبه دستمزدهای شورای‌عالی کار در نانوايی‌های سراسر کشور به اجرا درنيامده و اين کارگران هنوز از دريافت حداقل حقوق سال ۸۹ محروم هستند.

کانون‌سراسری انجمن‌های صنفی کارگران نانوايی‌های ايران همچنين از عدم اجرای قانون مشاغل سخت زيان‌آور در محيط‌های کار خود انتقاد کرده و خواسته‌اند تا باتوجه به سختی کار خود بتوانند از مزايای بازنشستگی زودهنگام استفاده کنند.

اين کارگران همچنين با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن يارنه‌ها يادآورشده اند: تنها در نتيجه اين اقدام حق بيمه کارگران ساختمانی از ۱۰ درصد به ۳۰ درافزايش خواهد يافت که می‌تواند تهديدی برای امنيت شغلی و بيمه‌ای بيش از يک ميليون و پانصد هزار خانواده خباز در سراسر کشور باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016