پنجشنبه 11 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش علی مطهری به سخنان رئيس جمهور در مراسم يادبود کردان، خبرآنلاين

سياست > مجلس - علی مطهری گفت: اينکه رئيس جمهور جريان استيضاح آقای کردان را يک توطئه به کمک استعمار پير معرفی کرده اند علاوه بر توهين به نمايندگان مجلس، خلاف واقع است.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس جمهور سه شنبه شب در مراسم اولين سالگرد مرحوم علی کردان گفت: او اسناد فراوانی را به همراه داشت که از آنها در زمان استيضاح اش استفاده نکرد چرا که معتقد بود اگر اين اسناد را مطرح کند ممکن است به رکنی از دستگاه‌های کشور آسيب برسد. مگر چند مورد وجود دارد که اينگونه ناجوانمردانه و با کمک استعمار پير به يک شخص خدوم ضربه بزنند و او بخاطر حفظ اسلام چيزی نگويد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی مطهری که طراح استيضاح علی کردان در مقام وزير کشور بوده است در واکنش به اين سخنان در گفت وگو با خبرآنلاين گفت: اينکه رئيس جمهور جريان استيضاح آقای کردان را يک توطئه يه کمک استعمار پير انگليس معرفی کرده اند علاوه بر توهين به نمايندگان مجلس، خلاف واقع است.

مطهری گفت: من معتقدم مرحوم کردان قربانی لجاجت رئيس جمهور شد.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به ديدار خود با رئيس جمهور، ادامه داد: بعد از به جريان افتادن استيضاح آقای کردان، آقای رئيس جمهور از من درخواست ملاقات کرد که من خدمت ايشان رسيدم. ايشان گفت که اين توطئه آقايان هاشمی و توکلی عليه دولت است و می خواهند دولت را زمين بزنند. در پاسخ ايشان گفتم که اين طور نيست و اين دو نفر اصلا از تصميم من مطلع نيستند.

به گفته مطهری، احمد توکلی بعد از آنکه نامه استيضاح به هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی تحويل داده شده، از اين موضوع مطلع شده است.

عضو کميسيون فرهنگی مجلس با اشاره به اينکه در آن جلسه اضافه کردم که مجلس نمی تواند درباره چنين موضوع مهمی ساکت باشد و هيچ اقدامی نکند گفت: به رئيس جمهور گفتم بهتر است خود شما آقای کردان را از وزارت کشور به معاونت يکی از وزرا و يا رياست يک سازمان و به هر حال جايی که نياز به رای اعتماد نداشته باشد منتقل کنيد تا کار به صحن علنی و ريختن آبروی ايشان نکشد.

مطهری که گفت سه ساعت در اين زمينه با رئيس جمهور مذاکره کرده است، تصريح کرد: در اين سه ساعت به جايی نرسيديم و بعدا شنيدم که آقای کردان را به «مقاومت» ترغيب کردند.

وی افزود: حتی زمانی که خودش آماده استعفا شده بود وی را منصرف کردند، تا موضوع به صحن علنی کشيده شد و در آنجا هم آقای احمدی نژاد او را همراهی نکردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016