جمعه 12 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: بازداشت شماری از عوامل جنايت تروريستی اخير، ايلنا

- در ۱۸سال گذشته ۱۷ ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار به طور مشخص برای براندازی نظام اسلامی هزينه شده است
- تا وقتی که روح دينی و ملی و اعتماد متقابل مردم و مسئولان وجود دارد، دشمنان به اهداف خود نخواهند رسيد.


ايلنا: وزير اطلاعات از بازداشت شماری از عوامل جنايت تروريستی اخير خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ايلنا،حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی در حاشيه همايش شاخص‌های خط امام در مجتمع ياوران مهدی جمکران گفت: در اين حادثه سه سرويس جاسوسی موساد، سيا و MI6 نقش داشتند که با بازداشت اين افراد به سرنخ‌های جديدی برای بازداشت عوامل ديگر دست يافتيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او افزود: افرادی که با اين سرويس‌ها همکاری می‌کردند، مجموعه گسترده‌ای را تشکيل می‌دهند و قصد اقدامات گسترده‌ای را داشتند که جلوی آن گرفته شد.
وزير اطلاعات در خصوص شمار افراد بازداشت شده سخنی نگفت.
حجت الاسلام و المسلمين مصلحی با بيان اينکه دشمنان برای اين گونه اقدامات از گروه‌های شکست خورده و معاند نظام استفاده می‌کنند، افزود: برای ما از اول مشخص بود که با توجه به تصويب قطعنامه و انتشار اسامی دانشمندان هسته‌ای کشورمان، استکبار به دنبال ايجاد شيطنت در اين زمينه است.
وزير اطلاعات با بيان اينکه هدف دشمن از ترور نخبگان، بی ثبات کردن کشور است افزود: دشمن بداند که با اين اقدامات راه به جايی نخواهد برد و مردم به ويژه دانشجويان به سمت بومی کردن انرژی هسته‌ای بيشتر تلاش خواهند کرد.
بر اثر انفجار بمب در روز دوشنبه ۹ آذر در ۲ نقطه شهر تهران، دکتر مجيد شهرياری يکی از استادان دانشگاه شهيد بهشتی به شهادت رسيد و دکتر فريدون عباسی يکی ديگر از استادان دانشگاه شهيد بهشتی زخمی شد.
وزير اطلاعات راه اندازی جنگ نرم را برای مقابله با انديشه‌های والای انقلاب اسلامی دانست.
حجت الاسلام و المسلمين مصلحی در همايش شاخص‌های خط امام (ره) که به همت دفتر پژوهش‌های فرهنگی قم در مجتمع ياوران مهدی جمکران برگزار شد، گفت: ناکارآمد نشان دادن اسلام برای هدايت و مديريت جامعه، جدايی مردم از نظام اسلامی، بزرگ نمايی مشکلات جامعه با استفاده از تبليغات رسانه‌ای، ترويج مکاتب انحرافی و تعصبات قومی و نفوذ در افکار و انديشه‌های افراد تاثيرگذار جامعه از جمله برنامه‌های اصلی اين جنگ است.
او تخريب و تضعيف اعتقادات و باورهای دينی جامعه به ويژه جوانان را هدف و رسانه‌های جمعی و فضاهای مجازی را ابزار جنگ نرم دانست و افزود: تا وقتی که روح دينی و ملی و اعتماد متقابل مردم و مسئولان وجود دارد، دشمنان به اهداف خود نخواهند رسيد.
وزير اطلاعات با بيان اين‌که مقوله فتنه فقط يک بحث سياسی نيست بلکه سران فتنه از ماهيت اسلام ناب محمدی فاصله گرفته‌اند، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون جريان‌هايی با مديريت فتنه‌ها قصد ضربه زدن به مردم و نظام را داشته‌اند.
حجت الاسلام و المسلمين مصلحی جنگ نرم را يک مقوله فرهنگی و محتوايی توصيف کرد و افزود: نقش نيروهای فرهنگی به ويژه روحانيان در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان بی بديل است.
او با اشاره به فعاليت ۸۰ موسسه در آمريکا با بودجه‌ای معادل ۲ميليارد دلار در سال در زمينه جنگ نرم برضد جمهوری اسلامی گفت: در ۱۸ سال گذشته ۱۷ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار به طور مشخص برای براندازی نظام اسلامی هزينه شده است.
در اين همايش ۲روزه شرکت کنندگان در سه کميسيون شاخص‌های خط امام راحل، صيانت از شاخص‌های خط امام (ره) و علل انحراف از شاخص‌های خط ايشان را بررسی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016