یکشنبه 14 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جی‌پی مورگان: نفت دوباره به 120 دلار می‌رسد، فارس

موسسه مالی جی‌پی مورگان در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی كرد قیمت جهانی نفت تا شش ماه نخست 2011 به 100 دلار و تا سال 2012 به 120 دلار در هر بشكه برسد.

[گزارش را بخوانید]

به گزارش فارس به نقل از رویترز موسسه جی پی مورگان افزود قیمت جهانی نفت تا قبل از پایان سال 2012 به بیش از 120 دلار در هر بشكه خواهد رسید.

بر اساس این گزارش اوپك قادر به واكنش سریع در برابر افزایش چشمگیر قیمت جهانی نفت نخواهد بود . افزایش تقاضای انرژی از سوی چین و سایر كشورهای در حال توسعه و نوظهور طی 24 ماه آینده موجب افزایش چشمگیر قیمت جهانی نفت خواهد شد و ممكن است شرایط افزایش قیمت نفت در سال 2008 بار دیگر تكرار شود.

بر اساس این گزارش سقف تولید اوپك تا ژوئن 2011 افزایش نخواهد یافت مگر اینكه قیمت نفت به بالای 100 دلار در هر بشكه برسد.

از ابتدای سال 2011 میلادی ریاست اوپك برای یك سال به ایران محول می شود. اگرچه تصمیمات اوپك بر اساس اجماع اتخاذ می شود اما ریاست ایران بر اوپك می تواند در تعیین جهت كلی تصمیمات این سازمان طی یك سال آینده تاثیرگذار باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016