سه شنبه 16 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از تجمع اعتراضی پانزدهم آذر ماه 1389 در دانشگاه تهران

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی - جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی با حضور و سخنرانی چهره های اصلاح طلب، حجت‌الاسلام مجید انصاری، دکتر الهه کولایی، حجت‌الاسلام دکتر محسن رهامی و دکتر غلامرضا ظریفیان در تالار چمران این دانشگاه و «تحت تدابیر شدید امنیتی» برگزار شد.

انجمن اسلامی دانشگاه تهران در این مراسم به پخش فیلم کوتاهی از سید محمد خاتمی پرداخت و بیانیه ی دانشجویان وابسته به انجمن اسلامی نیز در این جمع خوانده شد.


این در حالی بود که محیط دانشگاه «تحت تدابیر شدید امنیتی» قرار داشت. نگهبانان با کنترل ورود و خروج دانشجویان و چک کردن کارتهای دانشجویی از ورود برخی از فعالین دانشجویی به محیط دانشگاه جلوگیری کردند. که بعد از ساعت 14، نگهبانان مانع از ورود کلیه افراد، «حتی با نشان دادن کارت دانشجویی» می شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی برگزارکننده‌ی این برنامه، خواستار سخنرانی سیدمحمد خاتمی در جمع دانشجویان در مراسم ۱۶ آذر بود که با «مخالفت مسئولان دانشگاه تهران» روبه‌رو شد.

هم زمان با تجمع در داخل دانشکده فنی، چند نفر از گارد حراست دانشگاه با ورود به کتابخانه دانشکده حقوق، نسبت به بازداشت پیمان عارف فعال دانشجویی و انتقال وی به ساختمان حراست دانشگاه اقدام کردند. این درحالی بود که پیمان عارف دانشجوی ستاره دار که پس از 5 سال «اجازه دفاع از رساله کارشناسی ارشد و بازگشت مشروط به تحصیل را یافته است»، در حال «مطالعه و فیش برداری جهت نگارش رساله اش» بود. گفته می شود، وی پس از «2 ساعت بازجویی توسط فردی از وزارت اطلاعات با این شرط که دانشگاه را ترک کند» آزاد شد.

تجمع با حضور دانشجویان در محوطه دانشکده فنی و با سر دادن شعارهای «الله اکبر»، «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد» و «نصر من الله و فتحٌ قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب» ، به اتمام رسید. این در حالی بود که حضور نیروهای بسیج و امنیتی «در داخل و خارج دانشگاه گسترده بوده» است.

منابع نزدیک به جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی بیان کرده اند، که با وجود حضور کثیر دانشجویان، به علت برگزاری مراسم تحت تدابیر امنیتی، «دانشجویان نتوانستند مانند سالهای گذشته عمل کنند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016