سه شنبه 16 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر احمد زيدآبادی: سه ماه است که وزارت اطلاعات با مرخصی موافقت کرده اما با خلاف وعده ما را اذيت می کنند، کمپين بين المللی حقوق بشر

مهديه محمدی، همسر احمد زيد آبادی، روزنامه نگار در بند با اظهار اينکه قول به مرخصی آمدن وی از زندان به هيچ نتيجه ای نرسيده و لطمه به روحيه فرزندانش به خاطر عمل نشده به اين وعده ها به کمپين بين المللی حقوق بشر درايران گفت: « سه ماه تمام ما را به اينطرف و آنطرف کشيدند و آخرش هم مرخصی زيد آبادی به هيچ نتيجه ای نرسيد. سه ماه پيش وزارت اطلاعات پيغام فرستاد وبعد با من صحبت کردند، چند وقت بعد دادستانی گفت سند بياوريد ، سند که برديم گفتند کی گفته سند بياوريد. خلاصه بعد اينهمه کشاندن ما به اينطرف و آنطرف وعليرغم موافقت وزارت اطلاعات و فرستادن نامه موافقت اين وزارت به دادستانی هيچ اتفاقی نيفتاد.حتی معاون دادستانی هم زيد آبادی را ديده و گفته بود که وقتی رفتی بيرون کار سياسی نکن و سران سياسی را نبين.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهديه محمدی همسر احمد زيد آبادی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « بعد از سه ماه هيچ اتفاقی نيفتاد . حالا يا به نتيجه نرسيدند و يا اينکه از اول می خواستند ما را آزار دهند. لابد اين هم شيوه ای است تا زندانی و خانواده اش را اذيت کنند.»

همسر اين روزنامه نگار با اشاره به اينکه هفته گذشته زيد آبادی را ملاقات کرده است، گفت: « با وجود اذيت های که اين مدت کردند اما روحيه زيدآبادی خدا را شکر خوب است.ما عادت کرده بوديم به روال زندان. مسلما وقتی خبری نباشد آدم عادت می کند به همان روال سابق . خودشان پيغام فرستادند که می خواهند زيد آبادی را به مرخصی بفرستند، من را خواستند و گفتند که می خواهند او را بيرون بفرستند.ای کاش حداقل اين کارها را با ما نمی کردند. بچه ها برای ديدن پدرشان وسوسه شدند و حالا برايشان سخت است که قبول کنند دوباره او را نمی بينند.»

مهديه محمدی با اظهار اينکه نمی داند کدام نهاد برای مرخصی زيد آبادی مخالفت کرده است ، گفت: « من نمی دانم مخالفت از کجاست ولی ای کاش می گذاشتند همان روال عادی طی شود و ما به شرايط عادت کنيم. اينطوری هم به روحيه زندانی لطمه خورد و هم به خانواده اش.لابد عده ای خوششان می آيد که ما را آزار دهند.»

احمد زيد آبادی روزنامه‌نگار و تحليل‌گر سياسی اصلاح‌طلب ايرانی و دبيرکل سازمان دانش‌آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم) دو روز پس از انتخابات دستگيرشد و دادگاه او را به شش سال حبس، شش سال زندان، پنج سال تبعيد به گناباد و محروميت مادام‌العمر از هر گونه فعاليت سياسی محکوم کرد. او پس از ماهها زندان هنوز از حقوق اوليه زندانی و استفاده از حق مرخصی محروم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016