سه شنبه 16 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هجوم نيروهای امنيتی به روزنامه شرق، راديو زمانه

عصر امروز ١٦ آذر، مأموران امنيتی با هجوم به دفتر روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» در تهران، سردبير، سرمايه‌گذار و دو دبير سرويس اين روزنامه را بازداشت کردند.
بنا به گزارش‌های رسيده به زمانه، نيروهای امنيتی پس از ورود به روزنامه شرق، تلفن‌های همراه روزنامه‌نگاران اين روزنامه را جمع‌آوری و احمد غلامی، سردبير، کيوان مهرگان، دبير سرويس سياسی و فرزانه روستايی، دبير سرويس‌ بين‌الملل اين روزنامه را بازداشت کردند. مأموران پس از دقايقی تلفن همراه روزنامه‌نگاران را برگرداند و اين سه نفر را با خود بردند.
مأموران امنيتی پس از دقايقی دوباره به روزنامه شرق برگشتند و علی خدابخش، مديرعامل و سرمايه‌گذار روزنامه را نيز بازداشت کردند. هنوز علت اين بازداشت‌ها اعلام نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ٨٨، شمار زيادی از روزنامه‌نگاران در اين کشور بازداشت شدند. سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين‌المللی در دفاع از آزادی مطبوعات است، ايران با ٢٦ روزنامه‌نگار، ٩ وب‌نگار و يک همکار مطبوعاتی زندانی، «بزرگترين زندان حرفه‌کاران رسانه‌ها در خاورميانه» است.
اين انجمن بين‌المللی در تاريخ ٢٩ مهر ٨٩ با ارسال نامه‌ای به وزرای خارجه کشورهای گروه ۱+۵ ( آمريکا، چين، فرانسه، انگلستان، روسيه و آلمان) «نگرانی عميق» خود را از وضعيت آزادی بيان در ايران اعلام کرد و خواهان توجه کشورهای مذاکره کننده با جمهوری اسلامی ايران به «دستگيری و صدور احکام سنگين زندان برای وب‌نگاران و روزنامه‌نگاران و شرايط نابسامان بازداشت زندانيان» شده بود.
روزنامه شرق تاکنون سه بار در سال‌های ٨٢، ٨٥ و ٨٦ توقيف شده است. روزنامه شرق، ۱۵ مرداد ۸۶ به اتهام انتشار مطالب «خلاف عفت عمومی» از سوی هيات نظارت بر مطبوعات توقيف شده بود.
شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران، ۲۴ شهريور ماه با نقض حکم هيات نظارت، رای به رفع توقيف روزنامه شرق داده بود.
روزنامه شرق، ۲۰ شهريور ماه سال ۱۳۸۵ به خاطر انتشار کاريکاتوری که در آن در يک صفحه شطرنج، اسب و الاغی ترسيم شده بود و بر گرد سر الاغ، هاله‌ای از نور مشاهده می‌شد، توقيف شد که پس از مدتی به حکم دادگاه، انتشار خود را از سر گرفت.
اين روزنامه سال ٨٢ نيز با چاپ مطلبی در صفحه تاريخش (ويژه مشروطه) درباره ستارخان که از نظر هيات نظارت «توهين‌آميز» تلقی شده بود، تا پای توقيف پيش رفت، اما در نهايت، حکم توقيف به حکم تغيير مدير مسئول تبديل شد.
انتشار دور تازه روزنامه شرق از اسفند ٨٨ آغاز شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016