جمعه 19 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمپين بين المللی حقوق بشر: رضا شهابی فعال کارگری در اعتصاب غذای خشک را آزاد کنيد

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران اعلام کرد که قوه قضاييه ايران بايد سريعا رضا شهابی، فعال کارگری بازداشت شده که در اعتصاب غذای خشک به سر ميبرد را فورا آزاد کند.

همسر رضا شهابی، زندانی عقيدتی و عضو هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از روز شنبه ۱۳ آذر ماه در بند ۲۰۹ زندان اوين دست به اعتصاب خشک زده است به کمپين بين المللی حقوق بشر گفت که وی در وضعيت حادی به سر می برد و گفته است که تا زمانی که تکليفش روشن نشود به اين اعتصاب ادامه خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا شهابی ۲۲ خرداد ماه امسال در محل کارش بازداشت شد و ۴۰ روز را در بند انفرادی بود اما تا اين زمان جرم او مشخص نشده است. او به دليل فعاليت های صنفی خود چهار سال پيش نيز از کار اخراج شد.

زهره رضايی ، همسر اين زندانی با ابراز نگرانی از وضعيت جسمی همسرش به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « امروز که به ملاقات رفتم، ديدم حتی نمی تواند راه برود ، قدرت حرف زدن هم نداشت حالش خيلی بد بود. خيلی از دوستان و همکارانش از من خواسته بودند که امروز از او بخواهم که اعتصابش را بشکند اما او گفت من تا روشن نشدن تکليفم اعتصابم را ادامه می دهم. آخر او نزديک به هفت ماه است که بازداشت شده و هنوز جرمش مشخص نيست.»

همسر اين فعال کارگری با اظهار اينکه همسرش فقط از حقوق هم صنف های خود دفاع می کرده و به غير از اين کار ديگری انجام نداده است، گفت: « او نزديک به هفت ماه است که در زندان است، دو ماه پيش با آزادی او با قرار وثيقه موافقت شد، بار اول گفتند که ۶۰ ميليون اما دوباره گفتند که ۱۰۰ ميليون بايد وثيقه گذاشته شود ما هم تهيه کرديم با اين وجود هنوز او را آزاد نکردند.»

زهره رضايی با اظهار اينکه عليرغم تلاش های وکيلش اما هنوز او موفق به دسترسی و خواندن پرونده همسرش نشده است، گفت: « فقط می خواهم که زودتر تکليف پرونده همسرم روشن شود و آزاد و به خانواده اش برگردد. انتظار دارم که همان طور که رضا شهابی حتی در زمانی که ديگر از کار اخراج شده بود اما از حقوق هم صنف های خود دفاع می کرد حالا آنها هم از او و وضعيتش دفاع کنند و پشتش را خالی نگذارند.»

در حالی هفت ماه از بازداشت اين زندانی می گذرد که او تنها نان آور خانواده بوده است، آنها مستاجر هستند و در اين مدت و درنبود او دوستانش به خانواده از لحاظ مالی کمک کرده اند.

درحال حاضر به غير از رضا شهابی، منصور اسانلو و سعيد ابوترابيان از ديگر فعالان کارگری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در بند هستند.

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران شديدا نگران وضيت وخيم شهابی ميباشد و مقامات ايرانی را مسئول سلامتی وی ميداند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016