سه شنبه 23 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی کلايی به شش سال حبس تعزيری محکوم شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- قاضی پيرعباسی، رييس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، علی کلايی عضو کميته گزارشگران حقوق بشر و فعال سياسی اجتماعی را به به ۶ سال حبس تعزيری محکوم کرد. علی کلايی با احتساب يک سال حکم تعليقی که پيشتر از سوی وثوقی، رييس شعبه ده دادگاه دادگاه در خصوص پرونده بازداشت سال ۸۶ برای او صادر شده بود در مجموع به هفت سال حبس محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حکم جديدی که روز گذشته به صورت کتبی به مينا جعفری، وکيل علی کلايی ابلاغ شد، او به يک سال حبس تعزيری برای اتهام «تبليغ عليه نظام» از طريق نشر اخبار کذب و گزارشات مربوط به زندانيان سياسی و انجام مصاحبه و پنج سال حبس تعزيری برای اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم» از طريق عضويت در کميته گزارشگران حقوق بشر محکوم شده است.

گفتنی است اين حکم که سی و پنج روز پس از برگزاری دادگاه از سوی دادگاه ابلاغ شده است، حاصل تجميع دو پرونده ی علی کلايی است که سال گذشته ابتدا در شعبه ۳ دادسرای معلم و شعبه سوم دادسرای اوين مفتوح بود. دادگاه اين فعال سياسی و اجتماعی روز هفدهم آبان ماه گذشته برگزار شده بود.

علی کلائی، در ۱۸ بهمن‌ماه بازداشت و پس از يک هفته با توديع وثيقه ۵۰ ميليون تومانی آزاد شد. وی پيش‌تر، ارديبهشت ماه سال ۸۸ بازداشت شده و قريب به دو ماه را در بند ۲۰۹ اوين گذراند. کلائی همچنين در ۲۳ آذرماه سال گذشته از سوی شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب تهران در رابطه با بازداشت در آذرماه ۸۶ به يک‌سال حبس تعليقی محکوم شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016