سه شنبه 16 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت حاد جسمی محمدصديق کبودوند و ممانعت از درمان جدی او، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" وضعيت و شرايط جسمی فعال حقوق بشر محمد صديق کبودوند همچنان بحرانی است ولی بازجويان وزارت اطلاعات و دادستان تهران با بستری شدن او در بيمارستانهای خارج زندان و انجام عمل جراحی بر روی وی ممانعت می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه هنگام ملاقات کابينی شرايط او به حدی حاد بود که به سختی قادر به ايستادن و تمرکز کردن بود. آقای کبودوند در طی اين مدت دچار کاهش وزن زيادی شده است و بيش از ۱۵ کيلو کاهش وزن غير معمولی يافته است.
فعال حقوق بشر هنگام ملاقات از سر درد شديد رنج می برد. او در طی مدت بيماريش در زندان با تجويز قرصهای آرام بخش مشکوک که شرايط و وضعيت جسمی وی را تا حد زيادی بدتر نموده است مواجه بود. بهداری زندان در روز ۱۰ الی ۱۲ قرص برای او تجويز می کند که اثرات منفی زيادی بر وی گذاشته است.اين قرصها باعث ايجاد حالتهای افسردگی،بوجود آوردن حالت عدم تمرکز ، خواب آلودگی و موارد متعدد ديگر می شود.
مدتی پيش يکی از پزشکان ، پزشک قانونی که وی را مورد معاينات مختلف قرار داده است به زندان اعلام نمود که او بايد مورد عمل جراحی پروستات و آنژين رگهای خونی قرار گيرد او همچنين در گزارش پزشکی اش يادآور شده است به خاطر وضعيت حاد بيماريش قادر به تحمل حبس نيست.
فعال حقوق بشر محمد صديق کبودوند از ناراحتی حاد جسمی مانند،پروستات،ناراحتی قلبی و سر دردهای شديد رنج می برد و تا به حال چند بار دچار سکته قلبی و مغزی شده است .
خانواده کبودوند بارها به دادستانی مراجعه کرده اند و درخواست کتبی ملاقات با دادستان برای رسيدگی پزشکی و ملاقات حضوری با عزيزشان نموده اند ولی تا به حال از پاسخ دادن و يا روبرو شده با اين خانواده خوداری کرده است .اين خانواده ۸ ماه است که از ملاقات حضوری محروم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016