پنجشنبه 25 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمال‌ رسول‌پور پس از ۱۰ روز اعتصاب غذای خود را شکست، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
جمال رسول‌پور فعال کرد بعد از ملاقات با خانواده خود و قول مسئولين قضايی مبنی بر رسيدگی به پرونده‌اش بعد از ۱۰ روز اعتصاب غذای خود را شکست.

اعتصاب جمال رسول‌پور زندانی کرد در اعتراض به عدم رسيدگی‌های پزشکی، اتهام‌های منتسب و هم‌چنين روند بررسی پروندەاش صورت گرفته بود و وی از ۱۵ آذر ماه دست به اعتصاب غذا زده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پايه گزارش ارسالی به رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ايران، پس از ممنوع الملاقات شدن جمال رسول پور و تحت فشار قرار دادن خانواده‌ وی از سوی نهادها و نيروهای امنيتی در شهرستان سردشت مخصوصا پس از درج اخبار اعتصاب اين زندانی سياسی در رسانه‌ها و پس از اينکه‌ اداره‌ اطلاعات شهرستان سردشت در مورد انتقال نامبرده‌ به‌ يکی از بيمارستانهای اروميه‌ به‌ خانواده‌ اين زندانی سياسی اطمينان خاطر داده‌ بودند، امروز خانواده‌ اين زندانی موفق به‌ ديدار فرزندشان در بيمارستان شهر مهاباد شده‌اند.

طبق گفته‌ پدر جمال رسول‌پور فرزندش پس از رسيدگی‌های پزشکی و درمانی دست از اعتصاب کشيده‌ است و حال عمومی وی رو به‌ بهبود است. وی افزود در خصوص تجديد نظر در مورد رای صادره‌ در پرونده‌ فرزندش نيز از سوی دفتر رئيس کل دادگستری استان آذربايجان غربی به‌ وی قول مساعد داده‌ شده‌است. لازم به‌ ذکر است که‌ درخواست تجديد نظر در رای صادره‌ اين زندانی سياسی قبلا با مخالفت رئيس کل دادگستری استان مواجه‌ شده‌ بود.

جمال رسول پور، در تاريخ بيست و هشتم شهريور ماه سال جاری از سوی نيروهای امنيتی در شهر سردشت بازداشت شد و هم اينک در زندان مرکزی مهاباد به‌سر می‌برد.

اتهام‌های وارد شده به اين فعال کرد در دادگاهی که در تاريخ ۲۲ آبان ماه سال جاری در دادگاه انقلاب مهاباد تشکيل شد، «فعاليت عليه‌ نظام» و «همکاری با يکی از احزاب مخالف نظام» عنوان شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016