سه شنبه 30 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت رويا قنبری و يورش نيروهای امنيتی برای دستگيری فتانه نوری، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- روز دوشنبه، ۲۹ آذرماه، رويا قنبری، شهروند بهايی ساکن ساری بدون ارائه حکم قضايی بازداشت شد. در اقدامی ديگر، روز يک شنبه يازده مامور امنيتی با ارائه حکم دست نويس کتبی بازداشت فتانه نوری، همسر اميد قنبری، منزل پدر و پدر شوهر او را مورد تفتيش قرار دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر گزارش های رسيده، رويا قنبری، خواهر اميد قنبری که هم اکنون در بازداشت است، در پی فشارهای مداوم چندهفته اخير ماموران امنيتی بر روی خانواده اش، برای پاسخگويی به برخی سوالات به ستاد خبری مراجعه کرده بود، طی تماس تلفنی خبر بازداشت خود را به خانواده اش اعلام کرد.

همچنين ماموران اطلاعات ساری روز يک شنبه، با تفتيش منزل پدری فتانه نوری، او را به صورت شفاهی و به منظور ادای پاره ای از توضيحات، و تحويل دادن لباس های اميد، برادر رويا قنبری که در بازداشت است، به اداره اطلاعات احضار کرده بودند. ماموران امنيتی صبح روز دوشنبه، همسر خانم قنبری را که برای تحويل لباس های اميد قنبری به اداره اطلاعات مراجعه کرده بود تهديد کردند که چنانچه تا ساعتی ديگر همسر خود را تحويل اطلاعات ندهد با حکم قانونی جلب خواهند شد.

اين درحالی است که پس از تفتيش منزل، از اداره اطلاعات چهار بار با منزل آقای قنبری تماس گرفتنه شد. در تماس اول آقای اميد قنبری از موقعيت مکانی همسرش پرسيد و در تماس بعدی با نگرانی از وضعيت پدر و مادر پيرش که شاهد بی حرمتی و هتاکی مامورين بودند، پرس و جو کرد. در تماس های بعدی، بازجوی اطلاعات مجددا از خانم رويا قنبری درخواست کرد که فردا صبح خود را به ستاد خبری به جهت ملاقات با برادرش و پاسخ به پاره ای سوالات معرفی کند.

همچنين بر اساس گزارش های رسيده، يازده تن از ماموران امنيتی، بعد از ظهر روز يک شنبه ۲۸ آذرماه، با ارائه حکمی دست نويس مبنی بر بازداشت فتانه نوری، همسر اميد قنبری به منزل پدر و پدرهمسر ايشان مراجعه کرده و به رغم آن که در حکم دست نويس ارائه شده تنها جهت بازداشت فتانه نوری صادر شده بود، اقدام به تفتيش وسايل منزل پدرشوهر او کردند.

ماموران در اين يورش، ضمن بی حرمتی به مقدسات آيين بهايی و هتاکی به اعضای خانواده، کتب بهايی و يک نسخه قديمی "قرآن مجيد"، تعدادی سی دی و يک دستگاه رسيور را ضبط کرده و به همراه بردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016