چهارشنبه 1 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: متکی تغيير را پذيرفته بود، بذرپاش از اول مسووليتش را نمی‌خواست، حال ترکستانی خوب است، ايسنا

معاون اول رييس‌جمهور در واکنش به شايعه جابجايی خود، تصريح کرد: تا احمدی‌نژاد هست معاون اول هستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا رحيمی در حاشيه مراسم بدرقه رييس‌جمهور به استانبول، همچنين در پاسخ به اين‌که چرا نشست مطبوعاتی صبح امروز خود را لغو کرد، گفت: حتما در مورد مسائل مطرح شده نشست برگزار می‌کنم و حرف‌هايم را می‌زنم و در حال حاضر برگزاری اين نشست را به وقت ديگری موکول کرده‌ام.

رييس دفتر رييس جمهور نيز در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که گفته می‌شود، موج جديدی از تغييرات قرار است در دولت صورت بگيرد، گفت: نه، هيچ تغييری قرار نيست صورت بگيرد.

به گزارش ايسنا اسفنديار رحيم مشايی نيز در حاشيه اين مراسم درباره علت تغيير رييس سازمان ملی جوانان و وزير امور خارجه نيز گفت: امروز آقای احمدی نژاد در جلسه‌ دولت فرآيند تغيير آقای متکی و آقای بذرپاش را توضيح دادند. آقای بذرپاش خودشان علاقمند نبودند که به فعاليت ادامه دهند.

وی افزود: آقای بذرپاش از اول هم با اصرار ما و آقای احمدی‌نژاد اين مسووليت را پذيرفتند و من خودم هم خيلی به ايشان اصرار کردم که اين مسووليت را بپذيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اين‌که گفته شده آقای بذرپاش به حالت قهر از دولت رفته‌اند و با شما اختلاف داشته‌اند، گفت: نه، اصلا ما اختلافی نداشتيم.

رييس دفتر رييس جمهور ادامه داد: ايشان شايد بيش از ۱۰ بار از من خواستند که راجع به تغيير مسئوليت ايشان از سازمان با آقای احمدی‌نژاد صحبت کنم. خود آقای رييس‌جمهور هم توضيح دادند که ايشان نيز بارها در اين زمينه به آقای رييس‌جمهور مراجعه کردند و علاقمند نبودند.

وی ادامه داد: من گفتم دو سال از همان اول دولت، آقای بذرپاش از همان هفته بعد از انتصاب اظهار کردند که علاقه‌ای به اين مسووليت ندارند. به هر حال خيلی اصرار ‌شد، ولی آقای احمدی‌نژاد موافق نبودند که بذرپاش از اين مسووليت برود؛ چراکه مسووليت، مسووليت مهمی است و جای کار زيادی دارد، ولی خوب به هر حال ايشان، آقای احمدی‌نژاد را قانع کردند که از اين مسووليت بروند.

وی گفت: من گفتم دو سال است که اين موضوع هست، ولی برخی سايت‌ها مثل اين‌که حساب‌شان خيلی خوب است، گفتند دو سال نيست که دولت تشکيل شده، دولت دهم ۱۸ ماه تشکيل شده است، ما هم يک چيزهايی از حساب ياد گرفتيم. اينها حساب‌شان خوب است، ولی ادبياتشان خراب است و نمی‌دانند اين دو سال يعنی مبالغه.

مشايی در پاسخ به سوال ديگری در مورد متکی با بيان اين‌که قبلا در اين مورد توضيح دادم، گفت: دروغ‌ ساختن خيلی آسان شده است. يک وقتی آدم دروغی را نقل می‌کند، يک وقتی دروغ را می‌سازد. متاسفانه يک نشريه‌ای که اسمش اقيانوس است، اما اندازه يک استکان ظرفيت ندارد، کارش دروغ‌سازی است. می‌گويند من رفته‌ام اردن، ايشان (آقای متکی) به خاطر اين سفر به من اعتراض کردند و من به خاطر اين اعتراض برشان داشته‌ام. چه کسی کی چنين اعتراضی کرده است؟ من گفته‌ام ؟ آقای متکی گفت؟ آقای احمدی‌نژاد گفت؟ دروغ همين‌طور می‌سازند، با اين دروغ‌ها خوش هستند، خوش باشند، عيبی ندارد،‌ نوش جان‌شان.

وی ادامه داد: در مورد تغيير آقای متکی امروز آقای احمدی‌نژاد در دولت برای اعضا توضيح دادند و اين موضوع را تشريح کردند.

مشايی ادامه داد: مدتی بود که آقای احمدی‌نژاد می‌خواستند يک تغييری در مديريت وزارت خارجه انجام دهند که اين هم به معنای برکناری و عزل نيست. خود تغيير، يک حرکت مثبت است و هميشه در تغيير مصالحی در نظر است، دستيابی به يک شرايط بهتر مدنظر است و به معنای اين نيست که فردی بد عمل کرده يا سوء مديريت داشته است. آقای متکی از دوستان خوب ماست و برای ايشان احترام قائل بوده و هستيم و روابط بسيار صميمانه و دوستانه بوده است.

مشايی گفت: همان طور که آقای احمدی‌نژاد در جلسه دولت توضيح دادند، شنبه هفته گذشته آقای احمدی‌نژاد با آقای متکی اين موضوع را مطرح می‌کنند که قصد تغيير دارند و آقای متکی هم خيلی خوب پذيرفتند و خيلی عادی گفتند، مشکلی ندارند، منتهی برای اين‌که گفته‌اند سفر به سنگال دارند و از قبل نيز قول اين سفر را داده بودند و می‌خواستند بروند سنگال، اين تغيير از نظر اجرايی و عملی مقداری عقب افتاد. روز يکشنبه من از آقای احمدی‌نژاد پرسيدم، چکار کنيم، آقای احمدی‌نژاد گفتند روز دوشنبه آقای متکی برمی‌گردند، بنابراين حکم را در روز دوشنبه اعلام کنيد، دفتر هم اين حکم را عصر دوشنبه اعلام کرد، ولی بعد گفتند و اعلام کردند که متکی در سنگال بوده و ايشان را عزل کردند، در حالی که اين خلاف واقع است و اصلا معنا هم نداشت. آقای رييس‌جمهور شنبه با ايشان صحبت کردند و اگر بنا بر عزل بود، اصلا صحبت لازم نبود و بعد هم يکشنبه يا صبح دوشنبه هم می‌شد ،اين کار را انجام داد.

وی گفت: عصر دوشنبه به خاطر اين‌که همه فکر می‌کردند آقای متکی دوشنبه برمی‌گردد، اين خبر اعلام شد که شب در تلويزيون اعلام شد و فردا صبح نيز در روزنامه‌ها خبرش منتشر شد.

مشايی گفت: اما تغيير ديگری در دولت مطرح نيست.

وی در پاسخ به اين سوال که گفته می‌شود، فرحناز ترکستانی که به جای بذرپاش از سوی رييس‌جمهور جهت رياست سازمان ملی جوانان انتصاب شده، اين حکم را نپذيرفته و قرار است، آقای بهداد جايگزين ترکستانی شود، گفت: نه، چنين چيزی نيست. چه کسی گفته خانم ترکستانی قبول نکرده است؟ ايشان اين موضوع را پذيرفته‌اند البته ايشان يک مشکلی داشتند و در اين مدت اخير بيمار بودند و به خاطر اين بيماری مقداری ترديد کرده بودند که بتوانند اين کار را انجام دهند؛ اما خوشبختانه حالشان خوب شده است و ما فکر می‌کنيم ان‌شاءالله روز يکشنبه مراسم توديع و معارفه خواهيم داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016