دوشنبه 6 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری خانواده حبيب الله لطيفی و نگرانی از به جريان افتادن حکم اعدام، کمپين بين المللی حقوق بشر

به دنبال انتشار خبر به تعويق افتادن اعدام حبيب الله لطيفی يکی از منابع خبری از شهر سنندج به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که برخی از اعضای خانواده اين زندانی عقيدتی يک شنبه شب توسط ماموران امنيتی دستگير شده اند. خبرهای تکميلی از دستگيری برخی از افرادی که به همراه خانواده به پيگيری وضعيت اين زندانی عقيدتی طی روزهای گذشته پرداخته بودند حکايت می کند.

به گفته منبع ياد شده صالح نيکبخت يکی از وکلای حبيب الله لطيفی به تهران بازگشته است. طی ساعت های گذشته همچنين کمپين خبرهايی مبنی بر استفاده از خشونت در هنگام دستگيری اعضای خانواده آقای لطيفی دريافته کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برخی از افراد نزديک به پرونده به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفتند که اين نگرانی وجود دارد که با خاموش کردن صدای اعضای خانواده که طی روزهای گذشته با ايجاد موج خبری برای جلوگيری از اعدام اين زندانی عقيدتی تلاش کرده بودند حکم اعدام طی روزهای انجام پذيرد. وکلا هنوز درخصوص جزييات به تاخير افتادن و ادامه پيگيری پرونده موکلانشان مطلبی ارائه نکرده اند.

ـــــــــــــــــــ
بيانيه شماره ۴ کمپين سراسری نجات لطيف الله حبيبی
بازداشت اعضای خانواده ی حبيب الله لطيفی و نگرانی از اجرای حکم اعدام


کميته گزارشگران حقوق بشر- تمام اعضای خانواده حبيب الله لطيفی بازداشت شده اند و از لحظه دستگيری تاکنون هيچ خبری از وضعيت آنها در دست نيست.

اين اتفاق پس از آن صورت گرفته که شب گذشته حکم اعدام حبيب الله لطيفی اجرا نشد.

لازم به ذکر است که بنابرخبرهای رسيده از سوی شهروندن سنندجی، در اين شهر سرعت اينترنت به طرز مشکوکی پايين آمده و همچنين اختلالاتی در تماس‌های تلفنی به وجود آمد است.

از آن‌جا که حکم اعدام لغو نشده‌ بود و تنها اجرای آن به تعويق افتاده بود، اين دست‌گيری دسته‌جمعی اعضای خانواده نگرانی‌های بسياری را در ميان ما به وجود آورده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016