یکشنبه 5 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تأخير در اجرای حکم حبيب الله لطيفی توسط خواهر وی تاييد شد، کمپين بين المللی حقوق بشر

- منبع تنها رييس زندان سنندج، منبع ديگری تاييد نکرد

ساعت ۶ ونيم: يک فعال حقوق بشر حاضر در جلوی دادگاه سنندج به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که خانواده لطيف الله حبيبی همچنان منتظر هستند که با وی ديدار کنند. او گفت که تجمعی از مردم به تدريج در حال شکل گيری است و همگان می خواهند بدانند که صحبت های پيشين رييس زندان سنندج مبنی به تاخير افتادن حکم اعدام آيا درست است يانه. رييس زندان شهر سنندج ساعت سه ونيم به تجمع کنندگان جلوی زندان گفته بود که حکم به تاخير افتاده و خانواده می توانند صبح با متهم ديدار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساعت سه ونيم صبح/سنندج : يک فعال حقوق بشر به کمپين بين المللی حقوق بشر گفت که ساعتی پيش با خواهر حبيب الله لطيفی صحبت کرده است و وی گفته است: «حدود ۳۰۰ نفر از شهروندان سنندجی مقابل زندان تجمع کرده بودند. حضور نيروهای امنيتی که حکم جلب معترضين را داشتند چشمگير بود. و با جرثقيل قصد جابجايی خودروهای معترضين را داشتند. » او در ادامه افزود: «دقايقی بعد، رييس زندان سنندج در محل حاضر شد و گفت که به شرافتم قسم می خورم که اين حکم فردا اجرا نخواهد شد.»

در حالی که اخباری در خصوص تاخير اجرای حکم اين متهم عقيدتی منتشر شده است همچنان موضوع اعدام وی در صبح روز يک شنبه در پرده ای از ابهام قرار دارد و مقامات رسمی هنوز واکنشی نشان نداده اند و وکلای پرونده نيز خبری از تصميم قضايی پيش از موعد اجرای حکم مبنی بر توقف آن نداده اند.

به گفته اين فعال حقوق بشر، خواهر آقای لطيفی گفت که رييس زندان سنندج به امام حسين و ماه محرم قسم سوگند خورد که اين حکم فردا اجرا نخواهد شد و خانواده حبيب الله لطيفی فردا ساعت ۱۰:۳۰ می توانند در زندان با او ملاقات داشته باشند. »

خواهر حبيب الله لطيفی گفته است که «حضار از اظهارات و وعده های رييس زندان سنندج مبنی بر عدم اعدام حبيب الله لطيفی، تصوير برداره کرده اند و اظهارات او را ثبت کرده اند.» با اين حال او تاکيد کرد که «اين می تواند يک ترفند باشد. برای جلوگيری از اعتراضات مردمی.»

او ضمن ابراز اميدواری همچنين گفته است:« تا فردا و تا زمانی که با حبيب الله ملاقات نداشته باشيم نمی توانيم اين اظهارات را باور کنيم.»
تجمع مقابل زندان سنندج پس از اظهارات رييس زندان و فشارهای ماموران امنيتی خاتمه يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016