جمعه 24 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زانيار و لقمان مرادی زندانيان سياسی محکوم به اعدام: تهديد به شکنجه جنسی شديم، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: لقمان مرادی و زانيار مرادی، زندانيان سياسی محکوم به اعدام در ملا عام، در تماسی از زندان رجايی شهر کرج با کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، ضمن درخواست ياری و کمک از مدافعان حقوق بشر تاکيد کردند که تحت شکنجه وادار به اعتراف شده و اتهامات منتسب به ايشان صحت ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سايت خبری کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی (www.komitedefa.com) از تهران، لقمان مرادی و زانيار مرادی، زندانيان سياسی محکوم به اعدام در ملا عام، در تماسی با کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی اعلام کردند که کليه اعترافات اخذ شده در ارتباط با فعاليت مسلحانه آنها و قتل فرزند امام جمعه مريوان در سال گذشته تحت شکنجه صورت گرفته و آنها هيچ دخالتی در اين اقدام نداشته اند.

لقمان مرادی به کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی گفت ما از مدافعان حقوق بشر درخواست کمک می کنيم برای اينکه واقعا نقشی در ترور فرزند امام جمعه مريوان نداشته ايم اما به دليل شکنجه های زياد و تهديد به "شکنجه جنسی" و نيز "بازداشت خانواده" مجبور به اعتراف شديم و هيچ گاه نيز سندی دال بر حضور ما در اين اقدام ارائه نشده است.

پيشتر روزنامه دولتی ايران در روز سه‌شنبه ۷ ديماه، به نقل از قاضی ابوالقاسم صلواتی، رييس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، اعلام کرده بود که زانيا مرادی و لقمان مرادی به اتهام "محاربه" و "مفسد فی‌الارض" به اعدام در ملا عام محکوم شده اند. قاضی صلواتی در جلسه محاکمه ۲۰ دقيقه ای اين دو شهروند کرد در روز چهارشنبه اول دی ماه ۱۳۸۹ آنها را به خاطر عضويت در حزب "کومله" و دست داشتن در ترورسعدی، پسر امام جمعه مريوان، و دو نفر ديگر به نام هادی و عبداللـه در شامگاه ۱۴ تير ۱۳۸۸ به اعدام محکوم کرده است.

زانيار مرادی و لقمان مرادی اتهامات وارده را قبول ندارند و می گويند تحت شکنجه قرار گرفته اند و اجازه نداشته اند از خود دفاع کنند. لقمان مرادی در اين خصوص به ما گفت: "آنها نياز به قربانی دارند و ما را انتخاب کرده اند".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016