چهارشنبه 29 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک گزارش دروغ باعث فرار فوری رييس جمهور تونس شد، العربيه

يک منبع امنيتی در تونس روز سه شنبه ۱۸-۱-۲۰۱۱ اعلام کرد زين العابدين بن علی رئيس جمهور برکنار شده اين کشور پس از شنيدن يک گزارش دروغ از طرف فرمانده گارد رياست جمهوری پا به فرار گذاشته است.

اين منبع امنيتی که نخواست نامش فاش شود به العربيه گفت :" بن علی پس از شنيدن گزارش علی السرياطی فرمانده گارد رئيس جمهوری مبنی بر اينکه قصر محل سکونت وی مورد حمله قرار خواهد گرفت، برای حفظ جان خود پا به فرار گذاشته است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد:" بن علی صبح همان روزی که اقدام به ترک تونس کرد به اطرافيان خود گفته بود که قصد دارد اصلاحات وسيعی را در کشور به اجرا گذارد. وی از وضع پيش آمده ناراحت بود . همچنين از به کارگيری بيش از حد سلاح گرم توسط پليس ناراضی بود ."

منبع مذکور ادامه داد:" صبح آن روز (فرار از کشور) بن علی از آزادی رسانه ها و از تصميم خود جهت عدم مشارکت در انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۱۴ سخن گفت که اين موارد نشان می دهد وی به هيچوجه قصد ترک تونس را نداشته است.

اين منبع امنيتی درباره برکناری بن علی از قدرت گفت:" رويدادها نشان می دهد بن علی از پست رياست جمهوری استعفا نداده است و چه بسا که وی حقيقت اين دروغ را تنها زمانی که هواپيمای وی در شهر جده سعودی بر زمين نشست دريافت کرد.

اين منبع دليل اقدام علی السرياطی فرمانده گارد رياست جمهوری در دادن گزارش دروغ به رئيس جمهور سابق تونس را ، تمايل او برای در دست گرفتن قدرت در اين کشور دانست .

اين در حالی است که منابع غير رسمی امروز گزارش دادند که زين العابدين بن علی رئيس جمهور سابق تونس که اکنون در کشور سعودی اقامت دارد در آغاز تابستان آينده اين کشور را ترک خواهد کرد .

رئيس جمهور سابق تونس دارای شش فرزند است و هم اکنون به همراه همسر خود ليلی طرابلسی و دو فرزند آنها محمد (۶ ساله) و حليمه (۱۸ ساله) در شهر جده سعودی پناهنده شده است اين درحالی است که تاکنون خبر دقيقی از سرنوشت ديگر فرزندان وی گزارش نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016