جمعه 8 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تداوم حبس احسان عبده تبريزی در بند ۳۵۰ زندان اوين بدون يک روز مرخصی، کلمه

احسان عبده تبريزی، دانشجوی دکترای تاريخ همچنان در زندان اوين به سر می برد.

به گزارش کلمه، او از زندانيان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته است که بيش از يک سال است در زندان اوين به سر می برد، او چندی پيش در دادگاهی به رياست قاضی مقيسه به هفت سال حبس تعزيری محکوم شد .

احسان عبده تبريزی دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه دورهام انگلستان به اتهام ارتباط با بيگانه به دو سال حبس، برای توهين به رهبری به دو سال حبس و به دليل حضور در تجمع روز عاشورا به سه سال حبس تعزيری محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او سال گذشته وقتی برای تعطيلات به ديدار خانواده اش آمد، در فرودگاه امام خمينی بازداشت شد و تاکنون بدون استفاده از حق مرخصی در زندان به سر می برد .

حسين عبده تبريزی،دبير کل سابق بورس تهران و مدير مسوول روزنامه توقيف شده سرمايه چندی پيش ضمن تاکيد بر بی گناهی فرزندش در گفتگو با رسانه ها گفته بود :«احسان يک فرد سياسی نيست و تنها يک محقق تاريخ است و يک سال است که در زندان به سر می برد و فکر نمی کنم کسی در دستگاه قضايی اين حکم را قبول داشته باشد.»

هنوز نتيجه دادگاه تجديد نظر احسان عبده تبريزی مشخص نشده است .مادر احسان بيمار است و برای انجام معالجاتش در بيمارستان بستری شده است . به گفته ی نزديکان وی، بازداشت تنها فرزند اين خانواده بيماری «ام . اس» مادر احسان را تشديد کرده است .

حسين عبده تبريزی پدر اين دانشجو يکی از منتقدان سياست های اقتصادی دولت احمدی نژاد و دبيرکل اسبق بورس تهران بوده است. وی بارها با نقدهای اقتصادی در روزنامه سرمايه، واکنش های دولتيان را برانگيخته بود. او از جمله ۷۰ اقتصاددانی بود که در نامه هايی سرگشاده، رفتار و عملکرد اقتصادی دولت را به نقد کشيده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016