سه شنبه 12 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ياد داريوش همايون گرامی‌ باد! بيانيه مشترک گروهی از فعالان سياسی ايران

در نيمه شب ۲۸ ژانويه ۲۰۱۱در بيمارستانی در شهر ژنو( سويس)؛ زنده ياد داريوش همايون درگذشت. فقدان داريوش همايون نويسنده، روزنامه نگار و شخصيت برجسته سياسی، ضايعه ای برای جنبش دمکراسی خواهی مردم ايران است.

داريوش همايون بيش از شش دهه درعرصه سياست و روزنامه نگاری ايران فعال بود و در ادامه همين فعاليت های سياسی، حزبی، به وزارت نيز رسيد. او نيز بعد از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ مانند بسياری ديگر از هم وطنان مجبور به مهاجرت شد. در مهاجرت نيز به فعاليت سياسی و نويسندگی خود ادامه داد و کتاب ها و مقالات بی شماری را از خود به يادگار گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما امضاء کنندگان اين نامه که با افق های فکری متفاوت راه های تاريخی گونه گون را پيموده ايم آرزوی عمری طولانی تر برای زنده ياد داريوش همايون داشتيم. زيرا هر سال که بر حيات او گذشت گامی بلندتر در راستای شناخت واقعيات تلخ و شيرين ميهن خويش و ره جست های بشردوستانه و تلفيق آن ها با تمايلات ميهن دوستانه تر برداشت. او اگر بيشتر می ماند از خويش يادگارهای درخشان تر بر جای می گذارد.

گفتار و رفتار او در سال های اخير با صدا و جنبش درون ايران و و ساير آزاديخواهان ايران همآهنگ بود. او کسی بود که به شعار کسب قدرت به هر قيمت نه گفت. حفظ استقلال و دفاع از کشور در مقابل تهاجم خارجی برای او ارزشی وا لا داشت.

ترويج اعتدال در گفتمان سياسی، رواداری و مسالمت، تشويق فعاليت های مدنی و نفی خشونت و تعامل مثبت بين نيروهای سياسی، از مشخصه های بارز نوشته ها ، گفتار و رفتار او در سال های اخير است. او با باور به ليبرال دمکراسی و مشروطه خواهی از مدافعان سرسخت جنبش سبز مردم ايران بود و اين جنبش را نشانه رشد انديشۀ مسالمت، قانونگرائی و بلوغ نسل جديد کنشگران سياسی و مدنی در ايران می دانست. رواداری سياسی از او انسانی ساخته بود که موافقان و مخالفان سياسی اش بر او احترام می گذاشتند.
در گذشت داريوش همايون را به خانواده، بستگان، ياران و کنشگران سياسی فرهنگی و مدنی جامعه ايران تسليت می گوئيم.

محمد ارسی، هوشنگ اسدی، ايرج اشراقی، بابک امير خسروی، نوشابه اميری، مهدی امينی، محمد برقعی، ارژنگ برهان آزاد، مسعود بهنود، احمد پورمندی، شهرام تهرانی، مهدی خان بابا تهرانی‌، رضا چرندابی، محسن حيدريان، اسماعيل ختأی، شيريندخت دقيقيان، اسماعيل زرگريان، حميد سالک، هما سرشار، هوشنگ سروری، محمد سهيمی، علی‌ شاکری، حميد شيرازی، ضيا عابدی، فرزانه عظيمی‌، مهدی فتاپور، اتابک فتح الله زاده، مسعود فتحی، يدی قربانی، علی‌اکبر قنبری،علی‌ کاشگر، حسن کلانتری، فرخنده مدرس، احمد مصباح، حسن مکارمی، مريم مولوی، ابراهيم نبوی، فرخ نگهدار


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016