چهارشنبه 13 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت امور خارجه: توطئه های انحرافی آمريکا خشم مردم مصر را به دنبال خواهد داشت، ايرنا

تهران - 'رامين مهمانپرست' سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران گفت: تلاش حاکمان آمريکا برای جلوگيری از نهضت ملت مصر، خشم و نفرت جهان اسلام و مردم غيور مصر را به دنبال خواهد داشت.


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دخالت های مقامات آمريکايی در رابطه با تحولات مصر گفت: تلاش حاکمان آمريکا برای جلوگيری از نهضت عظيم ملت بزرگوار مصر و اعزام سفير سابق آن کشور به منظور طراحی توطئه های انحرافی، خشم و نفرت جهان اسلام و مردم غيور مصر را به دنبال خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ضمن تقبيح اين دخالت ها افزود: ايجاد تنش های داخلی و اختلاف انداختن در صفوف ملت مصر يادآور نسخه های قديمی و تکراری آمريکايی است که در تاريخ کشورمان و در مقابل ملت بزرگ ايران اسلامی مسبوق به سابقه می باشد.
مهمانپرست همچنين بر حفظ هوشياری و وحدت ملی مصر تاکيد کرده و عدم دخالت در امور داخلی کشورها و احترام به حقوق ملت ها به ويژه حق تعيين سرنوشت توسط مردم مصر را به مقامات آمريکايی گوشزد کرد.
رايزنی‌های دولت اوباما برای جلوگيری از تظاهرات ضد آمريکايی در شهرهای مصر از جمله قاهره تا بامداد سه شنبه بين واشنگتن و حسنی مبارک وعمر سليمان معاون وی ادامه داشت. اين رويداد تازه‌ترين تحول در صحنه سياسی مصر در آستانه تظاهرات عظيم مردمی به شمار می‌رود.
گزارش‌های دريافتی حاکيست جلسه مبارک با مقام‌های ارشد نظامی مصر و تماس های مستقيم اوباما تا بامداد امروز ادامه داشته تا آنان به هرصورت ممکن از تبديل شدن تظاهرات ميليونی مردم به حرکت اعتراضی عليه آمريکا و اسراييل جلوگيری کنند.
ناظران سياسی معتقدند تظاهرات مردم مصر هر روز ابعاد تازه‌ای پيدا می کند و به نظر می‌رسد اولويت مقام‌های دولت اوباما ، ديگر حفظ حسنی مبارک نيست.
اقدام‌ها و واکنش‌های اخير دولت آمريکا از جمله خارج کردن اتباع خود از مصر حکايت از نگرانی اين کشور در تبديل شدن تظاهرات ميليونی مردم مصر به شعارهای مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسراييل دارد.
مصر به خصوص در دوران حسنی مبارک يکی از متحدان استراتزيک آمريکا در منطقه بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016