یکشنبه 17 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدعلی دادخواه: مسولان بايد نسبت به جان حسين رونقی ملکی پاسخگو باشند، کمپين بين المللی حقوق بشر

محمد علی دادخواه، وکيل حسين رونقی ملکی، زندانی مبتلا به سرطان کليه با مسول دانستن مديريت زندان در مقابل اوضاع وخيم جسمی اين زندانی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « مسولانی که زندانی در اختيارشان است اگر نسبت به حفظ سلامتی او اقدامی نکنند و در اين باره بی تفاوت باشند طبق قانون مسئوليت کيفری و قانون مجازات اسلامی ايران تحت تعقيب قرار می گيرند و بايد پاسخگو باشند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد علی دادخواه با اظهار اينکه مدت هاست موفق به ديدار موکلش در زندان نشده است، گفت: « نهايتا تکليف اين زندانی را بايد مديريت زندان مشخص کند که ما اميدواريم زودتر در جهت بهبود حال او اقدامی انجام دهند وگرنه از لحاظ قانونی مسئول خواهند بود.»

محمد علی دادخواه گفت:« همان طور که خود حسين رونقی از داخل زندان و خانواده اش ابلاغ کرده اند او نياز شديد به مراقبت های پزشکی خارج از زندان دارد و بهداری زندان امکانات لازم برای درمان او را ندارد.»

پزشکان هفته گذشته پس از معاينه رونقی اعلام کرده بودند بدون اتلاف وقت او بايد مورد عمل جراحی قرار بگيرد و به شرط آنکه اقدامات درمانی سريع صورت بگيرد نيازی به برداشتن کليه نيست و می توان کليه را دوباره احيا کرد اين درحاليستکه که با گذشته يک هفته مسولان زندان و وزارت اطلاعات نسبت به اين هشدار بی اعتنا بوده و از دادن مرخصی به او خودداری کرده اند.

حسين رونقی در آذر ماه سال ۸۸ بازداشت شد و يک سال از حبسش را در سلول‌ انفرادی زندان اوين به سر ‌برد. او در مهر ماه امسال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال زندان محکوم شد و اين حکم به تاييد دادگاه تجديد نظر نيز رسيد. او درحال حاضر در بند ۳۵۰ زندان اوين با وضع نامناسب جسمی به سر می برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016