دوشنبه 18 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفن پيکر زهرا بهرامی بدون اطلاع و حضور خانواده اش در سمنان، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"،پيکر جانباختۀ راه آزادی مردم ايران زهرا بهرامی در سمنان توسط مامورين وزارت اطلاعات بدون اطلاع و حضور خانواده اش به خاک سپرده شد.
روز يکشنبه ۱۷ بهمن ماه حوالی ساعت ۱۵:۳۰ مامورين وزارت اطلاعات از سمنان با خانم بنفشه نايب پور فرزند خانم بهرامی تماس می گيرند و به او اطلاع می دهند که قصد دفن جسد مادر ش را در سمنان دارند و يکی از اعضای خانواده می تواند هنگام دفن حاضر باشد. در صورتی که مسافت زمانی تهران به سمنان در حدود ۴.۵ ساعت می باشد و اين خانواده قادر به رسيدن به آنجا نبودند. مامورين وزارت اطلاعات عملا قصد خود را مبنی بر دفن مخفيانه و بدون اطلاع و حضور خانواده اش همانند ساير زندانيان سياسی که اعدام شدند به اجرا گذاشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رژيم ولی فقيه علی خامنه ای در حالی که جانباختۀ راه آزادی مردم ايران خانم زهرا بهرامی را به اتهام ساختگی و دروغين داشتن مواد مخدر اعدام نمود ولی برخلاف کسانی که به اتهام موادر مخدر اعدام می شوند جسد آنها بعد از اعدام به خانواده هايشان تحويل می دهد به اين خانواده تحويل نداد و خود بدون اطلاع و حضور خانواده اش اقدام به دفن پيکر او نمود.
مامورين وزارت اطلاعات اين خانواده را تهديد کردند که از گرفتن مراسم رسمی در مراکز عمومی مانند مسجد و حسينيه برای شهيد راه آزادی زهرا بهرامی خوداری کنند آنها بر اين مسئله چندين بار تاکيد کردند و گفتند: که ما اعلام رسمی می کنيم که حق گرفتن مراسم گراميداشت در مراکز عمومی را نداريد.
مامورين وزارت اطلاعات همچنين در اين مکالمۀ تلفنی اين خانواده را تهديد نمودند که نبايد سفارت هلند را از دفن مخفيانه و بدون حضور خانواده اش و عدم اجازه برگزاری مجلس گراميداشت برای خانم بهرامی مطلع نمايند.
رژيم ولی فقيه علی خامنه ای تقريبا تنها رژيمی است که هنگام اعدام زندانيان سياسی خانواده های آنها حق آخرين وداع را ندارند و از زمان اجرای حکم ضد بشری اعدام مطلع نمی شوند. خاکسپاری آنها مخفيانه و بدون اطلاع خانواده هايشان صورت می گيرد.
جانباختۀ راه آزادی زهرا بهرامی از زنان دستگير شدۀ اعتراضات گسترده و خونين عاشورا بود که به خاطر شرکت در اعتراضات دستگير شکنجه و با اتهام واهی و دروغين داشتن مواد مخدر قبل از پايان پروسۀ نمايشی قضايی اعدام شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016