چهارشنبه 20 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان کل کشور: پرونده دادستان سابق تهران به صدور کيفرخواست منتهی نشده است، درخواست راهپيمايی ۲۵بهمن برای تفرقه‌افکنی است، ايلنا

ايلنا: دادستان کل کشور در پاسخ به سوال ايلنا مبنی بر درخواست راهپيمايی برای حمايت از مردم مصر گفت: درخواست راهپيمايی برای ۲۵ بهمن به معنای جدا کردن صف خود از مردم و يک اقدام سياسی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، غلامحسين محسنی اژه‌ای در حاشيه سفر استانی رييس قوه قضاييه به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا مبنی بر درخواست مجوز از سوی موسوی و کروبی برای راهپيمايی در روز ۲۵ بهمن ماه برای حمايت از حرکت‌های مردم مصر و تونس گفت: اگر شخصی واقعا انگيزه مردم غيور و به‌پا خواسته مصر و تونس را داشته باشد همراه با حکومت و ملت در روز ۲۲ بهمن در راهپيمايی شرکت می‌کند، در حالی که تعيين روز ديگر به اين معناست که اين افراد صف خود را از مردم جدا کرده و ايجاد تفرقه می‌کنند.
دادستان کل کشور تاکيد کرد: اين يک اقدام سياسی است اما مردم ايران هوشيار بوده و اگر ضرورت داشته باشد به آن پاسخ می‌دهند.
سخنگوی قوه قضاييه درباره اظهارات اخير پدر مرحوم روح‌الاامينی در مورد برپايی دادگاه متهم اصلی کهريزک گفت: ابتدا بايد متهم اصلی را تعريف کنيم که در تاريخ حقوقی مباشر، شريک، مسبط، معاون و عامل جرم تعريف شده ولی واژه متهم اصلی نداريم.
محسنی اژه‌ای مشخصا در مورد پرونده دادستان سابق تهران گفت:‌ پرونده اين فرد در دادسرای ويژه کارکنان دولت در حال رسيدگی است و هنوز منتهی به صدور کيفرخواست نشده است.
دادستان کل کشور در مورد عدم حضور سارا شورد در دادگاه سه تبعه آمريکايی گفت: در مورد ضبط وثيقه اين شخص بايد منتظر حکم دادگاه بود. اگر وکلای پرونده درخواست خاصی نداشته باشند نبايد مدت زمان رسيدگی پرونده به طول بيانجامد.
سخنگوی قوه قضاييه در مورد پرونده دو تبعه آلمانی اظهار کرد: پرونده اين متهمان هنوز به دادگاه ارسال نشده است.
دادستان کل کشور در رابطه با پرونده تريلرهای هوو گفت: در اين پرونده وزارت صنايع موظف شده تا مشکلات اين خودرو را رفع کند و تعزيرات حکومتی نيز در اين پرونده به خوبی وارد عمل شده و تعدادی از اين خودروها توقيف و خسارت وارده را به خسارت‌ديدگان پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: هر چند نمی‌توان گفت در اين خودرو نقصی باقی نمانده اما هم اکنون پرونده هوو مفتوح بوده و اگر افرادی شکايت دارند می‌توانند آن را اعلام کنند.
محسن اژه‌ای در مورد وضعيت جرم در دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به وجود پيش از يک هزار کيلومتر مرز آبی و همسايگی با کشورهای حاشيه خليج فارس و همچنين تردد اتباع بيگانه در اين استان طبيعی است که ورود کالاهای قاچاق به ايران با تمامی تمهيدات و انسداد مرزها رخ بدهد ولی به عنوان مثال با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و افزايش قيمت حامل‌های انرژی، قاچاق سوخت برای قاچاقچيان مرقون به صرفه نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016