یکشنبه 24 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اگرجمعیت تظاهرکنندگان درتهران زیاد باشد نیروهای امنیتی حق برخورد ندارند، العربیه

يك روز مانده به راهپیمایی معترضان ایرانی در حمایت از انقلاب های مردمی در تونس و مصر، از تهران پایتخت ایران گزارش می رسد که فضای شهر امنیتی شده و ماموران در حال استقرار در خیابان های اصلی به ویژه مسیر های اعلام شده برای راهپیمایی هستند.

در همین راستا یک منبع موثق که نخواست نامش فاش شود به العربیه گفت که به نیروهای سپاه و بسیج دستورداده شده درصورت زیاد بودن جمعیت تظاهرکننده با آنها برخورد نکنند و تنها تظاهرکنندگان را کنترل کنند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت در ایران، در نامه ‌ای به وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران خواستار صدور مجوز برای "راهپیمایی مردمی" در روز 25 بهمن با هدف حمایت از حرکت‌های اعتراضی در تونس و مصر شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علیخانی صدر معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور ایران در پاسخ به این در خواست اعلام کرد که برای این تظاهرات مجوز صادر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری "فارس" آقای صدر در اینباره گفت: "چطور مي‌ توان باور كرد كساني كه مجري سياست‌هاي فتنه‌گرانه‌ آمريكا و انگليس در كشور بوده و هستند و فتنه‌گري‌هاي آنها مستمراً و صراحتاً مورد تشويق و حمايت مالي، سياسي و رسانه‌اي غرب و رژيم صهيونيستي و مبارك و امثالهُم است، يكدفعه بر خلاف منافع غرب و ديكتاتورهاي دست نشانده آنها كه صداي شكستن استخوان‌ آنها به گوش مي‌رسد، اقدامي بكنند؟"

اصولگرایان حاکم بر ایران به معترضان این کشور "فتنه گر" می گویند.

پیشتر نیز غلامحسین محسنی اژه ای دادستان ایران درخواست راهپیمایی را "سیاسی" خوانده بود و تهدید کرده بود در صورت لزوم مردم پاسخ آن را خواهند داد.

با این حال به نظر می رسد اصلاح طلبان با وجود صادر نشدن مجوز قصد ندارند آن را لغو کرده و بر انجام آن اصرار دارند. حمایت های گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب از تظاهرات دو شنبه همچنان ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016