چهارشنبه 27 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو تحکيم وحدت حقايق قتل صانع ژاله را فاش می کند: بسيجی نبود؛ تيرمستقيم شليک شد...، کمپين بين المللی حقوق بشر

درحالی که رسانه های دولتی ايران گفته اند يکی از کشته شدگان تجمع ۲۵ بهمن ما به نام صانع ژاله از نيروهای بسيجی بوده است، يکی از اعضای تشکل دانشجويی دفتر تحکيم وحدت در گفت وگو با کمپين بين المللی حقوق بشردر ايران گفت که وی بسيجی نبوده است و از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه هنر تهران و عضو شورای عمومی دفتر تحکيم بوده و در تجمعات قبلی نيز حاضر بوده است. او به کمپين گفت مرحوم ژاله هنگامی که مانند بسياری ديگر از دست نيروهای لباس شخصی مسلح فرار می کرده مورد اصابت مستقيم گلوله قرار گرفته است.

اين عضو دفتر تحکيم وحدت به کمپين گفت: « شهيد صانع ژاله ۲۶ ساله، عضو انجمن سلامی دانشجويان دانشگاه هنر تهران و عضو شورای عمومی دفتر تحکيم وحدت بود ، وی در روزهای قبل از انتتخابات از کانديداهای اصلاح طلب حمايت ميکرد و پس از کودتای انتخاباتی در تجمعات دانشجويی در دانشگاه هنر به تقلب بزرگ معترض بوده است و در راهپيمايی ۲۵ بهمن نيز در همين راستا شرکت کرده بود. او دانشجوی کرد و اهل تسنن رشته نمايش دانشگاه هنر تهران بود‬.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درخصوص کارت بسيجی که توسط رسانه های هوادار دولت منتشر شده است به کمپين گفت: «اين کارت بسيجی مربوط به دانشگاه نيست و در دبيرستان و مسجد هم خيلی از دانش آموزان عضو بسيج بوده اند. اما او در دانشگاه عضو انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه هنر تهران بوده است و در ديدار اعضای اين انجمن در با آيت الله منتظری نيز حاضر بوده و عکس های وی موجود ميباشد‬.»

اين عضو دفتر تحکيم وحدت در خصوص اينکه چرا بايد رسانه های دولتی از شهيد صانع ژاله بخواهند به عنوان يکی از اعضای بسيج ياد بکنند گفت: « ‫چونکه ميخواهند به دروغ اعلام کنند که بسيجی بوده و به نفع خودشان اين اتفاق ناگوار را مصادره کنند. قبلا در مورد شهيد مصطفی غنيان هم همين کار را کردند و بعد مشخص شد که او بسيجی نبوده و معترض به انتخابات بوده‬‫ است. »

وی درخصوص آخرين ساعات زندگی مرحوم صانع ژاله گفت: « ‫شهيد صانع ژاله در خوابگاه شهيد رهساز دانشگاه هنر در خيابان بالاور تهران ساکن بوده و آخرين بار ساعت ۶ عصر از خوابگاه به قصد حضور در تجمعات خارج می شود. ساعت ۹ شب از يک تلفن ناشناس به دوستان ايشان تماس گرفته می شود و فرد ناشناسی ميگويد که موبايل و لباس های ايشان رو پيدا کرده و بياييد بگيريد .دوستان شهيد ژاله به خاطر اينکه فرد ناشناس بوده و تلفن مشکوک بوده ، هيچ اقدامی نميکنند. ‫اما ساعاتی بعد يکی از اعضای نهاد رهبری اين دانشگاه‬ ‫به دوستان اين شهيد اعلام می کند که ايشون توسط گلوله مستقيم کشته شده‬ ‫و بلافاصله‬ ‫در رسانه های دولتی به دروغ گفته ميشه که ايشان بسيجی بوده است.»

وی درخصوص هويت ضارب گفت ‫در مورد هويت ضارب تا کنون هيچ سندی وجود ندارد اما طبق گفته حاضران در محل به سمت معترضان و در زمانی که ها تاريک شده است از سوی لباس شخصی ها گلوله مستقيم شليک شده و شهيد صانع ژاله هم در بين مردم و در حال فرار بوده که گلوله به وی برخورد کرده است.»

اين منبع موثق افزود: «‫فردا صبح ساعت هشت بامداد جنازه وی از مقابل دانشگاه هنر تشييع شود. دانشگاه هنر در‬ خيابان وليعصر و جنب دانشگاه پلی تکنيک است.‬ ‫دانشجويان دنشگاه هنر و دفتر تحکيم وحدت از عموم مردم و خصوصا دانشجويان دعوت ميکنند که در اين مراسم شرکت کنند.‬»

اين عضو دفتر تحکيم وحدت در خصوص حال وهوای خوابگاه های دانشجويی و محيط دانشگاه به کمپين گفت: «‌دانشجويان بسيار خشمگين ميباشند و دانشجويان سبز دانشگاه های سراسر کشور در پی راه اندازی تجمعات دانشجويی در اعتراض به به شهادت رساندن اين عضو انجمن اسلامی دانشگاه هنر و شورای عمومی دفتر تحکيم هستند و در روزهای آتی تجمعات گسترده ای در دانشگاه های سراسر کشور برگزار خواهد شد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016