دوشنبه 2 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش و قطع نامه تظاهرات همبستگی ايرانيان مقيم استکهلم در اول اسفند، جمعیت پشتییبانی از مبارزات مردم ایران

به دعوت جمعيت پشتيبانی از مبارزات مردم ايران و در همراهی با فراخوان سراسری تظاهرات ۳ روزه در چهار گوشه جهان و در همبستگی با راهپيمايی روز يک شنبه در ايران و اعتصاب سياسی کردستان در روز يکشنبه در هوای جمعيتی در حدو ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در ميدان مرکزی بسيار سرد شهر استکهلم گرد امدند. در اين تظاهرات از جمله نماينده ای از حزب پارلمانی چپ سوئد، اقبال سفری از نمايندگان حزب دمکرات کردستان، سالار آشناگر از حزب کومله، افشين خائف از گروه دمکراسی سبز و مهرداد درويش پور از جمعيت پشتيبانی از مردم ايران سخنرانی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قطع نامه اين تظاهرات توسط سياوش فرجی قرائت شد. در زير می توان گوشه ای از اين مراسم را دريکی از يوتوب های منتشر شده مشاهده کرد و به قطع نامه آن توجه کرد.

قطع نامه
خيزش دوباره و گسترده مردم ايران در ۲۵ بهمن با شعارهای ساختار شکنانه ای همچون "نوبت سيد علی"، "حذف ولايت فقيه" و سرکوب خشن آن توسط حکومت و به قتل رساندن دو تن از جوانان تظاهر کننده، موج دستگيری های گسترده، و تهديد چهره های شاخص جنبش سبز به دسستگيری ، محاکمه و اعدام و سرکوب تظاهرات امروز همگی نشان از وحشت استبداد حاکم از اين حقيقت دارد که آفتاب عمرش به لب بام رسيده است . حکومت ولايت فقيه همچون ديکتاتورهای کشورهای عربی ميکوشد با سرکوب مردم اراده معطوف به آزادی را در هم کوبد. سران جمهوری اسلامی برای چند صباحی افزودن به عمر خود از هيچ سرکوبی فروگزار نيستند.

مردم ايران در تظاهرات امروز جلوه ای از اراده ملی برای برچيدن استبداد حاکم را به نمايش گذاشته اند. خيزش گسترده مردم در سراسر شهرهای ايران و از جمله در کردستان که با اعتصاب سياسی مردم کردستان همراه شده است مبارزه را وارد فاز نوينی کرده است. مردم بار ديگر به حرکت درآمده اند تا اين روز را در سينه تاريخ اين سرزمين به عنوان حماسه ديگری از همبستگی و اراده ملی برای برچيدن استبداد دينی در ايران، نفی فقر، بی حقوقی و تبعيض ثبت کنند. اين آغاز يک پايان است که اوج ميگيرد.
ما از همه کشورهای جهان، دولت سوئد و اتحاديه اروپا می خواهيم با حمايت فعال از مبارزات مردم ايران، محکوم کردن سرکوب آنان، اعمال فشارهای سياسی و ديپلماتيک هرچه بيشتر برای پايان بخشيدن به سرکوب، دستگيری و اعدام مخالفان و آزاد ساختن تمامی زندانيان سياسی، حکومت اسلامی ايران را به عقب نشينی وادار سازند. همچنين ما از دولت سوئد، اتحاديه اروپا و جهان خواهان برسميت شناختن خواست های دمکراتيک مردم ايران، از جمله پايان بخشيدن به استبداد دينی، و برقراری انتخابات آزاد در کشور هستيم.

جمعيت پشتييبانی از مبارزات مردم ايران
اول اسفند برابر با ۲۰ فوريه ۲۰۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016