پنجشنبه 5 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی تحققی و احمد هاشمی دو عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی بازداشت شدند، امروز

بر پايه اخبار دريافتی صبح امروز مهدی تحققی عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی بازداشت و به مکان نامعلومی برده شد . پيش از اين نيز احمد هاشمی ديگر عضو سازمان و از مديران کل وزارت کشور در دوران اصلاحات را بازداشت شده بود . با بازداشت ايندو نفر و در پی بازداشت دو عضو ديگر شورای مرکزی سازمان دکتر عبدالله ناصری و علی باقری ، در سه هفته اخير چهار عضو فعال اين تشکل سياسی بدون ارائه هرگونه حکم و دليلی بازداشت و روانه زندان شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دعوت رهبران جنبش سبز به راهپيمايی در روز۲۵ بهمن درحمايت از جنبش های مردمی تونس و مصر و حضور پرشور مردم در اينروز و روز يکم اسفند در پاسداشت دوشهيد جنبش روز ۲۵ بهمن باعث ترس و وحشت حاکميت اقتدارگرا و حرکت های عصبی و کور از سوی آنها از قبيل حصر و حبس خانگی رهبران جنبش و بازداشت فله ای نيروهای سياسی شده است و اين در حالی است که جنبش های مردمی در کشورهای منطقه عليه رژيم های استبدادی و اقتدارگرا پس از ساقط کردن بن علی در تونس و مبارک در مصر درحال پيشروی در ليبی ، يمن ، بحرين ،الجزائر، مراکش و اردن است و زود يا دير تاثيرات آن متوجه ايران خواهد شد .

با توجه به اينکه جنبش سبز جنبشی مدنی و اصلاح طلبانه است اينگونه برخورد حاکميت با رهبران جنبش و نيروهای سياسی جز اينکه به رشد افراطی گری دامن زند و گذار کم هزينه و پرسود بسوی عدالت ، آزادی و مردمسالاری را در کشورمان مسدود و پرهزينه سازد نتيجه ديگری در بر ندارد و درنهايت اين حاکميت اقتدارگرا خواهد بود که ضرر خواهد کرد چون هم تجربه های تاريخی و هم تحولات جاری در منطقه اثباتگر اين موضوع است که جنبش های مردمی به رغم همه دشواری ها و سرکوبها و...راه خود را بسوی پيروزی خواهد يافت ، همانگونه که در تونس و مصر يافت و در کشورهای ديگر نيز درحال تحقق يافتن است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016