جمعه 6 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی: بحث پيش‌شرط ايران برای آزادی دو آلمانی يک ادعاست، ايسنا

علی‌اکبر صالحی گفت: در حال حاضر با رخ دادن انقلاب‌هايی در مصر، تونس و ساير کشورها در منطقه بيداری اسلامی در منطقه به وجود آمده که نتيجه مقاومت و استواری ملتی همچون ملت بزرگ ايران است.

به گزارش خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير امور خارجه در حاشيه مراسم گراميداشت شهيد حسين خرازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در مورد قيام برخی کشورهای منطقه، گفت: اتفاقات رخ داده در منطقه چيزی شبيه معجزه است. البته خيلی‌ها تلاش می‌کنند تحليل‌های مختلفی در اين رابطه ارايه دهند و بگويند که اين اتفاقات به نوعی مديريت شده است که قطعا اينطور نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: بيداری اسلامی در منطقه نتيجه مقاومت و استواری ملتی مثل ملت بزرگ ايران است که در ۳۲ سال مقاومت به مردم منطقه نشان داد که می‌توان با مقاومت در برابر استکبار جهانی و استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی به حيات طيبه رسيد.

صالحی همچنين خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه با الگو گرفتن از مردم ايران متوجه شدند که بايستی در مقابل ظلم و ستم بايستند و مقاومت کنند و شهد شيرين مقاومت را بچشند.

وزير امور خارجه، با بيان اينکه قيام‌های منطقه برای نان، پول و مسائل اقتصادی نيست، گفت: بسياری از ملت‌های منطقه در قيام‌شان عباراتی را بکار برده‌اند مبنی بر اينکه به دنبال يافتن کرامت انسانی‌شان هستند. اين حرکت‌ها اين موضوع را می‌رساند که بيداری منطقه برای مسائل اقتصادی نيست. به گونه‌ای که در مصر يکی از شعارهايشان بازيافتن کرامت انسانی‌شان بود.

وی افزود: بازيافتن کرامت انسانی بر اساس بيداری اسلامی توسط ملت بزرگ و شهدای ما به منصه ظهور رسيده است که امروز شاهد برگزاری بزرگداشت شهيد خرازی هستيم. اين شهدا بودند که تک تک گام‌ها و رفتارشان به عنوان اسوه و الگو قرار گرفته است که نتيجه‌اش بيداری اسلامی است.

صالحی در تبيين ديپلماسی کشور در مواجهه با انقلاب‌های منطقه، گفت: ديپلماسی کشور ما اشراف کامل بر اين مسائل دارد و مسائل را از نزديک رصد می‌کند و به صورت درست و بر اساس تحولات روز بحث ديپلماسی را به خوبی مديريت کرده و به پيش می‌برد.

وزير امور خارجه، در ادامه در پاسخ به سوال ديگری در مورد ادعاهای برخی از رسانه‌های آلمانی در مورد پيش‌شرط ايران مبنی بر آزادی دو تبعه آلمانی، گفت: اين ادعا در حالی مطرح شده است که خبر آزادی دو خبرنگار آلمانی قبل از آمدن وزير امور خارجه آلمان منتشر شده بود پس ايشان می‌توانست در صورت داشتن اين شرط اين سفر را انجام ندهد. اين دو مطلب کاملا از يکديگر جداست.

وی با تاکيد بر اين‌که روابط ايران و آلمان روابط ديرينه‌ای است، گفت: البته در اين روابط افت و خيزهايی وجود داشته است و در سه ماه اخير ارتباطات فراوانی با آلمان داشته‌ايم و اين ارتباطات در آينده نيز ادامه پيدا خواهد کرد.

صالحی ادامه داد: از سه ماه پيش که بنده به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه معرفی شدم پيامی از سوی وزير امور خارجه آلمان در مورد انجام اقداماتی برای آزادی دو خبرنگار آلمانی ارسال شده بود که در اينجا جا دارد از مسوولان قوه قضاييه بخصوص آيت‌الله آملی لاريجانی تشکر کنم که کمک کردند اين موضوع به عنوان يک موضوع فرعی حل شود.

وزير امور خارجه، همچنين در پاسخ به اين پرسش که دليل سفر کوتاه وزير امور خارجه آلمان به ايران چه بود، گفت: بسياری از سفرهای ما نيز به کشورهای ديگر چند ساعته و برای برگزاری جلساتی انجام می‌شود که اين در عرف ديپلماتيک امری معمولی است مگر آنکه در سفری بازديد و نشست‌های ديگری وجود داشته باشد. وزير امور خارجه آلمان در سفر کوتاه‌شان با رييس‌جمهور و بنده نشستی را برگزار کرده و حرف‌هايمان را زديم که اين در عرف ديپلماتيک امری معمولی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016