پنجشنبه 12 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه مشترک مادران پارک لاله در ايران و چند شهر جهان به مناسبت روز جهانی زن

روز جهانی زن، روز همبستگی با مادران داغدار، روز همبستگی با زنان شجاع در زندان، روز رهايی زن است

هشتم مارس ،روز جهانی زن, امسال(سه شنبه ۱۷ اسفند) يکصد ساله می شود. مبارزات قشرهای متفاوت مردم بر عليه ديکتاتوری دارد ساخت و چهره ديگری از خاورميانه را به نمايش می گذارد و آنان که عصر پايان انقلاب ها را فرياد می زدند، امروز چه سرشکسته زمستان را رفته و سياهيش را بر روی چون ذغال خويش می بينند. زنان خاورميانه نيز در اين ميان به اميد روزهای بهتر و جهانی برابر به شادی پيروزی نشسته اند، مگر برايشان متحقق گردد!
اين در حالی ست که يکصد سال پيش، ميليون ها زن در آلمان به دعوت کلارا زتکين، برای احقاق حق رای، به خيابان ها ريختند و برای به دست آوردن حقوق خود، از هيچ چيز نهراسيدند. سال های سال است که در جاهای ديگر جهان، زنان خود به دست خود آزادی شان را و برابری شان را فرا چنگ آورده اند. چرا که رهايی زنان جز به دست خودشان ميسر نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ايران اما زنان شجاع و توانمند در حالی که زير سرکوب شديد و فضای خفقان اند و از هيچ چيز نمی هراسند، خيابان ها را به همراه ديگر مردم در می نوردند، اعتراض می کنند و مبارزه می کنند و در دفاع از حقوق بشر و مخالفت با نقض گسترده آن در ايران و برای برابری شان، در گوشه های زندان ها، در بدترين شرايط غير انسانی، با حکم های صادر شده از طرف دادگاه های نمايشی و فرمايشی ، بهترين سال های زندگی خود را سپری می کنند.
زنان و مادرانی چون:زينب جلاليان - بهاره هدايت- عاليه اقدام دوست- مهديه گلرو- عاطفه نبوی-صهبا رضوانی- منيژه نصراللهی- سوسن تبيانيان - فرح واضحان- معصومه ياوری- نازيلا دشتی-زهرا جباری- کفايت ملک محمدی- ريحانه حاج ابراهيم دباغ-عذرالسادات قاضی ميرسعيد- پروين جواد زاده- فاطمه خرم جو- هنگامه شهيدی- مهسا رحمتی-نسرين ستوده –روناک صفارزاده-شبنم مددزاده، نازنين خسروانی- زليخا موسوی و صدها و هزاران زندانی زنی که تنها به دليل قوانين تبعيض آميز، آزادی شان و حقوق شان پايمال شده و به نحوی قربانی فضای موجود شده اند و تاوان ناتوانی و ضعف قانونی، عملی و انديشگانی حکومت را پرداخته اند.
روز جهانی زن يکصد ساله می شود، اما در سر زمين ما، مادران هر روز داغدار می شوند و حکومت با بی رحمی تمام بر اين زنان ستم را دو چندان می کند که غم زمانه خورند يا فراق يار کشند؟
مادرانی چون مادران تمام جانباختگان در دهه شصت ،مادران خاوران، مادرانی چون مادران ندا و سهراب، مادران کشته شدگان قيام های متفاوت سی و دوسال اخير بر عليه ديکتاتوری، مادران کرد و مليت های متفاوت تحت ستم و حتا به تازگی مادران" صانع ژاله"، "امير حسين تهرانچی"، "محمد مختاری" و "حامد نورمحمدی". آری در اين سرزمين هر روز فرزندی جان به کف گرفته و خونش خيابان را رنگين می سازد اما حکومت بر گورهای دسته جمعی و دفن شدگان بی نشان قديم ، مزارهای خالی و اجساد تحويل نشده به خانواده ها را اضافه می گرداند.
امروز ما مادران و مادربزرگ ها که در سال ۵۷ به خيابان ها آمديم و تمامی وجود خود و فرزندان مان را برای تحقق آزادی و عدالت و برابری نثار کرديم ولی چيزی جز ظلم و بيداد و فساد و تباهی به دست نياورديم، حاضريم با عصا و واکر و ويلچير به خيابان ها بياييم و از شرف انسانی و حقوق پايمال شده خود و فرزندان مان حمايت کنيم.

تا امروز در اين پهنه که خاورميانه اش ناميده اند جز ستم و نابرابری بر زنان نرفته است و دردشان هميشه مضاعف بوده است. با پيروزی هر قيامی در هرجای منطقه، ترس فراموشی خواسته هايشان از سوی حاکمين جديد و يا مدعيان حاکميت سراسر وجودشان را فراگرفته و اين نيمی از جمعيت را می هراساند.
در آستانه يکصدمين سالروز جهانی زن، هشتم مارس، ما مادران پارک لاله و حاميان ، از تمام جنبش های مترقی ايران و خاورميانه می خواهيم، دست در دست هم نهند و اعلام می کنيم که از مطالبات مان به عنوان بخشی از زنان جامعه، حتا يک قدم هم عقب نخواهيم نشست و در اين راه هم چنان که پيش از اين ، از اين به بعد هم خواهيم ايستاد و علاوه بر آن بر خواسته های مادرانه مان برای داشتن جهانی آرام و بهتر برای خود و فرزندانمان پای فشرده و با تمام فرزندان زندانی مان همبستگی و همراهی مان را اعلام می کنيم.
همراه با شما يکصدا فريا می زنيم :مطالبات زنان و برابری زنان و مردان در همه اشکال اقتصادی، اجتماعی و حقوقی را خواستاريملغو کلی حکم اعدام و سنگسار و شکنجه و حذف آن ها از قوانين مجازات را می خواهيم.خواستار آزادی بی قيد شرط تمام زندانيان سياسی و عقيدتی اعم از زن و مرد هستيمخواهان محاکمه، دادرسی عادلانه در فضای آزاد و مجازات عاملين و آمران کشتارهای سی و دو سال اخير در دادگاه های مردمی هستيم.

مادران عزادار ايران ( مادران پارک لاله)
حاميان مادران پارک لاله ايران-اسلو
حاميان مادران پارک لاله ايران -ايتاليا
حاميان مادران پارک لاله ايران-دورتموند
حاميان مادران پارک لاله ايران-فرانکفورت
حاميان مادران پارک لاله ايران-کلن
حاميان مادران پارک لاله ايران-لندن
حاميان مادران پارک لاله-لوس آنجلس - ولی
حاميان مادران پارک لاله-وين
حاميان مادران پارک لاله ايران-هامبورگ


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016