پنجشنبه 12 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالله مومنی نه ماه از ملاقات حضوری با همسر و فرزندانش محروم است، کلمه

عبدالله مومنی، زندانی سياسی و سخنگوی سازمان ادوار تحکيم وحدت نه ماه از ملافات حضوری با فرزندانش محروم بوده است چرا که دادستان تهران اجازه ملاقات حضوری با فرزندان و همسر اين فعال سياسی را صادر نمی کند، اين در حالی است که طبق آيين نامه سازمان زندانها هر زندانی يک بار در ماه می تواند با خانواده اش به صورت حضوری ديدار کند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، فرزندان و همسر عبدالله نه ماه است که از ديدن وی به صورت حضوری محروم شده اند و تنها هفته ای يک بار می توانند به ملاقات کابينی با او بروند، که فرزندان عبدالله هم به خاطر رفتن به مدرسه نمی توانند هر هفته به زندان اوين بروند . زندانيان بند ۳۵۰ از هر گونه تماس تلفنی هم محرومند .

همسر عبدالله مومنی با اينکه بارها برای ملاقات حضوری با همسرش در خواست نوشته اما هر بار درخواست وی رد شده است .

او می گويد :« وقتی به دادستانی و يا هرجای ديگری برای پيگيری می رويم به جز سرباز جلوی در شخص ديگری را نمی بينيم يعنی به ما اجازه ديدن و حرف زدن داده نمی شود، فقط می توانيم درخواست های خود را به صورت کتبی بنويسيم و تحويل سرباز دهيم که حالا نمی دانيم خوانده می شود و يا نه. ؟من در آخرين نامه ام از دادستانی پرسيدم که علت ندادن ملاقات حضوری به من و بچه هايم پس از نه ماه چيست که جوابم را نداده اند.»

همچنين با وجود اينکه عبدالله مومنی به بيماری پوستی در زندان مبتلاشده است و بارها درخواست مرخصی درمانی داده اما باز هم مسوولان با اين درخواست مخالفت می کنند .

عبدالله مومنی شب ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری ايران در ساختمان ستاد شهروند آزاد در ميدان ونک تهران که رياست ستاد شهروند آزاد (حاميان کروبی) را بر عهده داشت بازداشت شد.او و سازمان ادوار تحکيم در اين انتخابات از حاميان کانديداتوری مهدی کروبی بودند. او چندين ماه پس از دوران بازجويی خود نامه های افشاگرانه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ايران درباره شکنجه شدن های خود توسط بازجويانش نوشت . نامه هايی که تاکنون هيچ پاسخی به آنها داده نشده و آن طور که همسر مومنی می گويد به جای رسيدگی به آنها تنها باعث محدوديتهای بيشتر برای او و فرزندانش در ديدار با همسرش شده است

عبدالله مومنی به همراه جمعی ۱۵۰ نفره از زندانيان سياسی حوادث پس از انتخابات اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين نگهداری می شود .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016