سه شنبه 17 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز به کار وب سايت " تجربه ايستادگی" هم زمان با صدمين سالگرد هشت مارس، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری : برابر با هشتم مارس ۲۰۱۱، صدمين سالگرد «روز جهانی زن» وب سايت اينترنتی "تجربه ايستادگی" آغاز به کار کرد.

اين وب سايت مجموعه ای از داستان ها و روايت هايی از زنان ايرانی است، که منکعس کننده خشونت های مستمر اجتماعی- خانگی تحميل شده بر آنان است. اين فضای آنلاين با هدف شکل دهی مقاومت های گروهی زنان عليه اين خشونت های ساختاری و روزمره طراحی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايده ی ساخت اين فضا برآمده از سریِ جديدِ مجموعه کارگاهای مقابله با خشونتِ کمپين تغيير برای برابری در تهران وديگر شهرستانها است. خروجی اين کارگاه ها که پيشتر توسط گروهی از فعالين کمپين به شکل يک دفترچه و يک نمايشگاهِ دو روزه همزمان با ۲۶ نوامبر، روز جهانی مقابله با خشونت عليه زنان منتشر شده بود، اکنون به شکل يک آرشيو آن لاين که قابليت به روز رسانی توسط کاربران را داشته باشد تغيير شکل داده است. ساخت مجموعه ای منسجم از روايت های بازگو نشده ی خشونت عليه زنان و شيوه های ايستادگی که آن ها به کار می برند يکی از اهداف اوليه ساخت چنين فضايی بوده است.

اين وب سايت قصد دارد در خلال زمان به يک آرشيو زنده و پويا تبديل شود که قابليت بروز رسانی توسط کاربران در ديگر نقاط دنيا را داشته باشد. هدف نهايی اين پروژه ايجاد منبعی آن لاين برای کنشگران است تا با مجموعه ای از روايت ها و تصاوير ارسالی توسط زنان نقاط مختلف دنيا که قابليت استفاده ای فرامرزی داشته باشد، شيوه های جديد ايستادگی خلق و شکل دهی شود.

اين فضا می کوشد به جای انعکاس صرف خودِ خشونت، بازتاب دهنده ی موقعيت های روزمره ی باز توليد خشونت باشد، خشونت هايی آنقدر رقيق شده در روزمرگی های زندگی که به سختی به چشم می آيند.

اين وب سايت شامل تصوير سازی-داستان هايی (به زبان فارسی) بر محوريت اشيا و تصاوير ذهنی است که يادآور خشونت هستند. روايت داستانها هم به زبان انگليسی به شکل شنيداری، قابل شنيدن هستند. نسخه اصلی و تايپ نشده داستان ها به همان نحوی که در کارگاه ها جمع آوری شده بود در وبسايت قرار داده شده است. ترجمه ها عامدانه تحت اللفظی، ويراش نشده و حاوی تمام ايرادهای نگارشی زبان مبدا است و توسط گروهی ديگر از زنان ايرانی بازخوانی شده است.

شما می توانيد با بارگذاری روايت های خود شامل داستان و تصاوير به کامل شدن اين وب سايت کمک کنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016