پنجشنبه 26 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطع تلفن‌های زندان قزلحصار به خاطر عدم اطلاع‌رسانی زندانيان، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
از ظهر امروز کليه تلفن‌های زندان قزلحصار برای عدم اطلاع‌رسانی در مورد وقايع ديشب اين زندن که کشته و زخمی شدن تعدادی از زندانيان انجاميد، قطع شده است.

زندانيان زندان قزلحصار کرج امروز تا حوال ظهر امکان تماس با خانواده‌های خود را داشته و در تماس‌های کوتاه خود خبر داده‌اند که تا اطلاع ثانوی امکان تماس تلفنی را به علت قطع شدن تلفن نخواهند داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده يکی از زندانيان محبوس در زندان قزلحصار به «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ايران» گفت: «امروز تماس بسيار کوتاهی از طرف زندانی‌مان داشتيم که خبر سلامت خود را داده و خبر داد که اعلام کرده‌اند تلفن‌های زندان قطع خواهد شد.»

به نظر اولين تمهيد در نظر گرفته شده از سوی سازمان زندان‌ها برای سرپوش گذاشتن بر وقايع شب گذشته اين زندان، قطع تلفن زندانيان به منظور عدم اطلاع‌رسانی است. درگيری حادث شده در زندان قزلحصار در شب گذشته منجر به کشته و زخمی شدن چند زندانی شده است.

مسئولين سازمان زندان‌ها اعلام کرده‌اند که با گروهی از زندانيانی که قصد «فرار» داشته‌اند برخورد کرده و آن‌ها «در اثر جراحات وارده و گاز گرفتگی حاصل از دود و آتش» جان خود را از دست داده و يا مجروج شده‌اند.

تلويزيون دولتی ايران اعلام کرده است که در جريان ناآرامی‌های شب گذشته در زندان قزلحصار کرج، ۱۴ تن کشته و ۳۳ تن زخمی شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016