سه شنبه 2 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصطفی تاج زاده در ديدار با دخترش :از مسولان هيچ درخواستی نکنيد، کمپين بين المللی حقوق بشر

فخرالسادات محتشمی پور: پيگير مسائل پزشکی پدرتان باشيد

عارفه تاج زاده، دختر مصطفی تاج زاده زندانی عقيدتی با اظهار اينکه امروز خواهرش توانسته پدر را پس از چندين ماه بی خبری ملاقات کند به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « پدرم خواسته است که ديگر برای اعطای مرخصی و يا ملاقات اقدامی نکنيم. او گفته است از آنجا که روند طی شده و احکام صادره را قانونی نمی داند و خودش هيچ وقت درخواستی از مسولان نداشته است از اين به بعد ما نيز درخواستی از آنها نداشته باشيم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عارفه تاج زاده با اظهار اينکه امروز آقای تاج زاده روزه بوده است، گفت: « پدرم از زمانی که به قرنطينه منتقل شده هر روز در روزه است و امروز هم گفته است تا وقتی نگهداری من در قرنطينه ادامه پيدا کند همچنان روزه ام را ادامه می دهم. اما خدا را شکر از لحاظ روحی وضعيتش مثل هميشه خوب بوده با اينکه از ناحيه گردن وکمر هم به دليل عمل های که داشته در رنج است.»

دختر بزرگ مصطفی تاج زاده با اشاره به اينکه امروز پدرش از بازداشت فخرالسادات محتشمی پور مطلع شده است، گفت: «پدرم بسيار متعجب شده و گفته است که کودتا گران خودشان هم نمی دانند دنبال چه چيزی هستند.» اين درحاليستکه فخرالسادات محشتمی پور در ملاقات دو روز قبل با خانواده اعلام کرده بود اگر تا روز دوشنبه نتواند با همسرش ملاقاتی داشته باشد اعتصاب غذای خود را آغاز می کند.

عارفه تاج زاده با اشاره به آغاز اعتصاب غذای مادرش در زندان گفت: « مادرم در ملاقات کوتاهی که با خانواده داشته فقط خواسته تا مسائل پزشکی پدرم را پيگيری کنيم. چون در آخرين ديداری که مادرم از پدرم داشتند گفتند اصلا وضعيتش خوب نبوده و با وجود درخواست پزشک زندان برای انجام آزمايش “ام آر ای” هنوز به او اجازه خروج از زندان داده نشده است. پدرم قبل از اينکه برای دومين بار به زندان بروند عمل گردن و کمر داشتند و با توجه به کمبود امکانات زندان می شود حدس زد که اکنون او در چه حالی است. »

دختر بزرگ مصطفی تاج زاده و فخرالسادات محتشمی پور همچنين درباره سلامت جسمی و روحی مادرش گفت: « وضعيت جسمانی و روحی را در ملاقات کوتاه نمی شود متوجه شد ولی مادرم اطمينان داده که خوب است و فقط خواسته که وضعيت پدرم را پيگيری کنيم. و در خصوص اعتصاب غذايش به شرط آنکه همسرش را نبيند مصر بوده است.»

مصطفی تاج زاده ، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران و معاون وزير کشور در دولت خاتمی يک روز پس از انتخابات رياست جمهوری ۸۸ دستگير شد ، او پس از نه ماه زندان که چهار ماه آن انفرادی بود آزاد شد اما او پس از آزادی به همراه شش نفر ديگر از اعضای ارشد جبهه مشارکت که همگی در طول دوران بازداشت در بند سپاه نگهداری می شدند طی نامه ای از سردار مشفق و ديگر فرماندهان سپاه شکايت کردند. پس از انتشار اين نامه او دوباره به زندان فراخوانده شد و در اقدامی غير قانونی پس از بازداشت به بند قرنطينه زندان فرستاده شد که تا کنون نيز او در اين بند نگهداری می شود.

فخرالسادات محتشمی پور، عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی و همسر مصطفی تاج زاده در جريان تظاهرات روز ۱۰ اسفند ۸۹ بازداشت شد. او اکنون در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات است و هنوز اتهاماتش مشخص نيست. فخر السادات محتشمی پور در طول دوران بازداشت همسرش نزديک به ۹۰ نامه به دادستانی تهران برای رسيدگی به وضعيت او نوشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016