جمعه 5 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عقب‌نشينی رهبری سوريه در برابر خواست‌های معترضان، دويچه وله

رهبری سوريه يک روز پس از سرکوب خونين تظاهرکنندگان در درعا تسليم خواست مخالفان شد. مشاور بشار اسد قول داد که وضعيت اضطراری پايان يابد و آزادی احزاب تضمين شود. در آخرين ناآرامی‌های درعا ده‌ها نفر کشته شدند.

شامگاه پنجشنبه (۲۴ مارس، ۴ فروردين) ساعاتی پس از خاکسپاری قربانيان ناآرامی‌های ديروز شهر درعا در جنوب دمشق، مشاور بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه در تماس با خبرگزاری دولتی سانا اعلام کرد که دولت پايان دادن به وضعيت اضطراری را مورد بررسی قرار می‌دهد و ضمن اصلاحات سياسی فعاليت احزاب را آزاد خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعتراض‌ها قانونی است

خانم شعبان مشاور بشار اسد اعتراضات مردم را قانونی دانست و گفت که دولت در هر تصميمی نظرات مردم درعا را در نظر خواهد گرفت. وی قول داد که با فساد با شدت بيشتری مبارزه شود و پايان دادن به قانون وضعيت فوق‌العاده که از سال ۱۹۶۳ بر سوريه حاکم است، مورد بررسی قرار گيرد.

به‌گزارش خبرگزاری دولتی سوريه، بشار اسد علاوه بر اين، دستور افزايش حقوق کارکنان بخش دولتی و خدمات عمومی را صادر کرد. مخالفان دولت، در شبکه‌های اجتماعی اينترنتی مردم سوريه را به شرکت در تظاهرات سراسری بزرگ جمعه خوانده‌اند.

جمعه سرنوشت ساز

امروز، به رغم استقرار نيروهای امنيتی در خيابان‌های درعا، حدود ۲۰ هزار نفر در تشييع جنازه و خاکسپاری قربانيان درگيری‌های ديروز اين شهر شرکت کردند. بسياری از ناظران پيش‌بينی کرده‌اند که با توجه به حضور مردم در اين مراسم، احتمالا فردا ده‌ها هزار نفر در تظاهرات اعتراضی شهرهای مختلف شرکت خواهند کرد.

برخی خبرگزاری‌ها تعداد کشته شدگان روز چهارشنبه، ۲۳ مارس، را ۱۵ نفر و برخی ديگر ۲۵ نفر اعلام کردند. اما مدافعان حقوق بشر بامداد امروز گفتند که شمار کشته شدگان به ۱۰۰ نفر رسيده است.

شامگاه پنجشنبه، ايمان الاسواد از فعالان حقوق بشر سوريه به خبرگزاری فرانسه گفت:« تعداد کشته شدگان بيش از ۱۰۰ نفر است و شهر درعا يک هفته وقت نياز دارد تا همه آن‌ها را به خاک بسپارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016