دوشنبه 15 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع خانواده های بازداشتی ۱۳ فروردين در تبريز، دانشجونيوز

در پی بازداشت بيش از ۷۰ تن از شهروندان و فعالان قوميتی در شهرهای اروميه و تبريزدر جريان تجمعات ۱۳ فروردين مردم اين شهرها در اعتراضی به وضعيت نامناسب درياچه اروميه، خانواده های اين بازداشت شدگان در مقابل زندان تبريز تجمع کرده و خواستار آزادی اين زندانيان شده اند. و اين در حالی است که مامورين زندان ها با برخورد های تند و زننده سعی در پراکنده کردن اين خانواده داشته اند.

به گزارش دانشجونيوز، پس از آنکه بيش از ۷۰ تن از شهروندان تبريز و اروميه در جريان تجمعات ۱۳ فروردين، روز طبيعت در ايران، توسط نيروهای امنيتی و حکومتی بازداشت و به نقاط نامعلومی منتقل شده اند، خانوادههای اين زندانيان با تجمعات پراکنده در مقابل زندان تبريز، به ادامه بازداشت بستگان خويش معترض شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، نيروهای امنيتی و ماموران زندان تبريز با برخورد های بسيار تندی سعی در پراکنده کردن خانواده های اين زندانيان داشتند.

اين گزارش می افزايد، تاکنون هيچکدام از مراجع قانونی زندان ها هزار به پاسخگويی نبوده و از سرنوشت اين بازداشت شدگان هيچ خبری در دست نيست.

نيروهای امنيتی ايران، روز شنبه سيزدهم فروردين، بيش از ۷۰ شهروندان شهرهای اروميه و تبريز را به جرم شرکت در تجمعات اعتراضی در خصوص وضعيت درياچه اورميه در شهرهای تبريز و اورميه بازداشت و عده ای را زخمی کردند.

معترضين پارچه نوشته های به زبانهای انگليسی و ترکی در دست داشتند که جملاتی مانند، "درياچه اورميه تشنه است"، "مرگ درياچه اورميه مرگ آذربايجان است" و "درياچه اورميه را محافظت کنيد" روی آنها نوشته شده بود. آنها همچنين شعارهايی مانند "ياشاسين آذربايجان" و "سدها را باز کنيد، درياچه اورميه را پر کنيد" سر داده بودند.

گفتنی است بر اساس اخبار منتشر شده از شهرهای تبريز و اروميه، از دستگير شدگان در اورميه می توان به اسم سعيد خضرلو و از دستگير شدگان تبريز اسامی علی بالنده، علی باباپور، جلال برقی، رسول بهاری، وحيد پوررضا، حبيب پورولی، بابک حسينی، حامد حسينی، محمد خطيبی، حسن خويی، بابک رضايی دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافيای سياسی دانشگاه شهيد بهشتی، سعيد سيامی، علی سليمی، الياس شکری، کريم شيرازی فر، رحيم طربناک، حسين عبدالهی، جليل علمدار ميلانی، صمد کريمی، حجت مختارزاده، کاظم واحدی و عادل يوسفی اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016