پنجشنبه 18 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع آمريکا ايران را به اخلال در منطقه متهم کرد، راديو بين المللی فرانسه

فريد وهابی - وزير دفاع آمريکا، رابرت گيتس، در پايان سفر خود به عربستان سعودی ايران را متهم کرد که قصد ايجاد آشوب در بحرين و در "جاهای ديگر" را دارد. در وضعيت کنونی منطقه، رياض و واشنگتن نسبت به سياست‌های جمهوری اسلامی ايران بسيار بدبين‌اند و ايران را متهم می‌کنند که با آلت دست قرار دادن شيعيان، قصد توطئه عليه برخی دولت‌های سنی را دارد
وزير دفاع آمريکا، رابرت گيتس، که چهارشنبه شب از عربستان سعودی به طور غيرمنتظره به بغداد رفت، پيش از عزيمت، در شهر رياض ايران را متهم کرد که قصد ايجاد آشوب واخلال در منطقه را دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير دفاع آمريکا طی سفر خود به عراق با نخست وزير نوری‌المالکی، و رييس جمهوری جلال طالبانی ديدار خواهد کرد. قرار است که او ملاقاتی هم با مسعود بارزانی، رييس اقليم خودمختار کردستان داشته باشد.
قبل از بغداد، رابرت گيتس در پايتخت عربستان سعودی با ملک عبدالله ديدار کرد.
در وضعيت کنونی منطقه، رياض و واشنگتن نسبت به سياست‌های جمهوری اسلامی ايران بسيار بدبين‌اند و ايران را متهم می‌کنند که با آلت دست قرار دادن شيعيان، قصد توطئه عليه برخی دولت‌های سنی را دارد.
رابرت گيتس، در رياض صريحاً گفت: "ما مدارکی داريم دال بر اين که ايران سعی در سوءاستفاده از اوضاع بحرين را دارد و می‌خواهد در جاهای ديگر نيز مشکل ايجاد کند".
در عراق، رابرت گيتس با سربازان آمريکايی ديدار خواهد کرد. آمريکا در حال حاضر کمتر از پنجاه هزار نيرو در عراق دارد که اکثراً به آموزش نيروهای محلی مشغولند.
عمليات نظامی آمريکا در عراق در تابستان سال ۲۰۱۰ پايان گرفت و از آن زمان به بعد تعداد نيروهای آمريکايی در اين کشور به تدريج کاهش يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016