سه شنبه 23 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ذوالنور، جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه: صحنه گردانان فيلم "ظهور نزديک است" اغراض سياسی داشته اند، خبرآنلاين

- رئيس جمهور از اين فيلم ناراحت است

سياست > چهره ها - جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه گفت: رييس جمهور اولين کسی بود که نسبت به انتشار فيلم ظهور نزديک است موضع گيری کرد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاين در واکنش به مستند «ظهور نزديک است» گفت: برخی از مطالب اين فيلم، رواياتی که استناد شده است و رواياتی که مطرح شده، درست است. اين ها در متون روايی ما وجود دارد ولی برخی ديگر از آن ها ضعيف اند. برخی مطالب، مستندات قوی ندارند و تطبيق برخی از موارد هم شايد خيلی مناسب نباشد و تعيين مصاديق برای ظهور به نوعی تعيين وقت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در روايات ما اصطلاحی به عنوان «کذب الوقاتون» وجود دارد، يعنی کسانی که برای ظهور حضرت امام عصر(عج) از زبان مبارک خودشان وقت تعيين می کنند، کذاب و دروغگو هستند.

ذوالنور گفت: البته در خصوص نشانه هايی که برای سيد خراسانی در اين فيلم ذکر شده است بايد گفت که تنها تهيه کنندگان اين فيلم اين اعتقاد را ندارند. بلکه بسياری از بزرگان، شخصيت های علمی و علمای ما نيز می گويند محتمل و ممکن است آن سيد خراسانی انشاء الله وجود مبارک مقام معظم رهبری باشد. ولی برخی افراد آمدند نسبت به تعيين گزينه ها و مصاديق ديگر مقداری ورود ناشيانه داشتند.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه که در حاشيه مراسم دوازدهمين سالگرد شهادت امير سپهبد شهيد علی صياد شيرازی با خبرآنلاين گفت و گو می کرد تصريح کرد: شايد اهداف، اهداف بدی نباشد ولی خروجی و نتيجه نمی تواند مطلوب باشد.

وی با اشاره به اينکه اين فيلم را ديده است، در پاسخ به اين سوال که فکر می کنيد چه جريانی پشت سر تهيه و انتشار گسترده اين فيلم است گفت: قطعا کسانی که اهداف خاصی را در اين فيلم تعقيب می کنند پشتوانه مالی آن را نيز تعيين می کند.

ذوالنور در خصوص اين گمانه روزنامه کيهان که انتشار اين فيلم بی ارتباط با مسايل انتخابات آينده رياست جمهوری و برخی نزديکان رييس جمهور نيست گفت: من وجود شخص مبارک رييس جمهور را مبرای اين امور می دانم. کما اينکه هنگامی که اين سی دی منتشر شد يکی از اولين کسانی که موضع گرفت که چرا خودشان را با برخی شخصيت های اين فيلم تطبيق دادند، شخص آقای احمدی نژاد بود. ولی بعيد است دور و بری هايی که دست به اين اقدامات می زنند بدون زمينه سازی برای انتخابات دست به اين اقدامات بزنند.

وی در تشريح موضع رييس جمهور در مقابل فيلم ظهور نزديک است افزود: ايشان از اين ناراحت بودند که چرا نام من را در اين فيلم مصداق قرار داديد و اينکه اين مسايل چه ربطی به من دارد. ايشان از اينکه ديگران وی را در اين فيلم مطرح کردند بسيار ناراحت بودند و ناراحتی خودشان را ابراز کردند. لذا شخص ايشان را مبرا می دانيم ولی برخی که صحنه گردان و پشت صحنه انتشار اين فيلم هستند طبيعتا بعيد است بدون اغراض خاص سياسی دست به چنين اقداماتی بزنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016