شنبه 6 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام ذوالنور: لزوم رسيدگی به اتهامات مهدی هاشمی؛ حجم پرونده وی "۳۶ زونکن" است، فارس

خبرگزاری فارس: جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه با بيان اينکه با رسيدگی به اتهامات مهدی هاشمی افکار عمومی هاشمی رفسنجانی را شريک جرم مهدی نمی‌داند، تاکيد کرد: وزير اطلاعات اعلام کرد که پرونده مهدی هاشمی در قالب ۳۶ زونکن است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبی ذوالنور جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز شنبه با حضور در تريبون آزاد دانشجويان دانشگاه شاهد که از سوی بسيج دانشجويی اين دانشگاه برگزار شد به سؤالات دانشجويان پاسخ داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به سؤال يکی از دانشجويان که پرسيد چرا مهدی هاشمی به کشور مراجعت نمی‌کند، گفت: گاهی زور پر زور است و توقع است که آقای هاشمی به کشور تشريف بياورد و با وی برخورد قضايی شده و به اتهاماتش رسيدگی شود اما متاسفانه بزرگانی که با مهدی هاشمی در ارتباط هستند اجازه نمی‌دهند که وی به کشور مراجعه کند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی خود اعلام کرده است که به مهدی هاشمی گفته‌ام در خارج از کشور بماند و به تحصيل خود ادامه دهد.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصريح کرد: من در يکی از سخنرانی‌ها خود اعلام کردم که بازگشت و رسيدگی قضايی به اتهامات مهدی هاشمی مطمئنا به سود هاشمی رفسنجانی و به سود نظام اسلامی است.

وی با بيان اينکه به هر حال مهدی هاشمی يا مشکلی دارد و يا ندارد تاکيد کرد: اگر مهدی هاشمی مشکلی دارد بايد رسيدگی شده و برخورد شود که اين امر ۲ فايده دارد يکی اينکه دامن هاشمی رفسنجانی پاک شده و گناهان فرزندان هاشمی رفسنجانی پای رئيس تشخيص مصلحت نظام گذاشته نمی‌شود.

ذوالنور افزود: با رسيدگی به اتهامات مهدی هاشمی افکار عمومی هاشمی رفسنجانی را شريک جرم مهدی هاشمی نمی‌داند و اين اميدواری در مردم ايجاد می‌شود که در نظام اسلامی قوی و ضعيف وجود ندارد و رسيدگی به اتهامات وی موجب دلگرمی وی به نظام می‌شود.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما خوشحال نيستيم که افراد سقوط کنند و خدا کند مهدی هاشمی از خورشيد پاک‌تر باشد اگر وی در انگلستان بماند مشخص نمی‌شود که جرائمی انجام داده يا خير در اين خصوص بايد قانون رسيدگی کرده تا فکر مردم راحت‌ شود.

ذوالنور در ادامه گفت: اميدوارم که آقای هاشمی رفسجانی اجازه دهد تا فرزندش منت بر سر ما گذاشته و به کشور تشريف بياورند تا در خصوص اتهامات وی رسيدگی قضايی صورت گيرد و در اين خصوص از آقای هاشمی رفسنجانی زبان دفاع داشته باشيم.

وی با اشاره به اينکه در يکی از سخنرانی‌های خود اعلام کردم که همه می‌گويند مهدی بيا مهدی بيا اما آقای هاشمی رفسنجانی می‌گويد مهدی نيا مهدی نيا و اين موجب شد رسانه‌های مختلف اين خبر را درج کنند، خاطرنشان کرد: فرزندان هاشمی رفسنجانی در فتنه سال ۸۸ نقش داشتند و مهدی هاشمی در ۳ محور سياسی، اقتصادی و موارد ديگر اتهام دارد و وزير اطلاعات اعلام کرد که پرونده مهدی هاشمی در اين ۳ محور در قالب ۳۶ زونکن است.

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکيد کرد: متاسفانه برخی‌ها با فضايی که ايجاد می‌کنند اجازه رسيدگی به اتهامات مهدی هاشمی را نمی‌دهند و فضايی را ايجاد کرده‌اند که اگر قرار باشد با مهدی هاشمی برخورد شود آقايان زير چتر هاشمی رفسنجانی می‌ايستند و اين امر را برخورد سياسی تلقی کرده و فضا را آلوده می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016